پاکسازی و آبگیری آبشخورهای پناهگاه حیات‌وحش قراویز سرپل‌ذهاب

رئیس محیط‌زیست شهرستان سرپل‌ذهاب از لایه‌روبی و آبگیری آبشخورهای پناهگاه حیات‌وحش قراویز در این شهرستان خبر داد.

پاکسازی و آبگیری آبشخورهای پناهگاه حیات‌وحش قراویز سرپل‌ذهاب

کیانوش احسانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: به منظور تامین آب سالم برای حیات‌وحش در شرایط خشکسالی و افزایش دمای هوا، آبشخورهای پناهگاه حیات‌وحش قراویز توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان پاکسازی و گندزدایی شد.

وی افزود: خشکسالی‌ها و کم‌بارشی‌های سال‌های اخیر باعث کاهش دبی آب چشمه‌ها شده که این کاهش می‌تواند تهدیدی برای حیات‌وحش محیط‌زیست استان و به ویژه مناطق گرمسیری محسوب شود.

رئیس محیط‌زیست شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح که سطح پهناوری از این مناطق را دربر می‌گیرد، تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌ عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات‌وحش در اقلیم‌های گرمسیری منطقه بوده تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان در حوزه مذکور مشکلی برای حیات‌وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

احسانی‌پور عنوان کرد: یکی از مشکلات مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست در شهرستان‌های گرمسیری کمبود منابع آبی در سطح این مناطق است به همین دلیل مرمت و بازسازی منابع آب و آبشخورها نقش اساسی در تامین آب حیات‌وحش در سطح منطقه را ایفا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان فصل تابستان آبرسانی به آبشخورهای حیات‌وحش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر