امیرمسعود عابدین_ نیکو روزبرگ قهرمان فرمول یک در سال 2018 خودروی پروجکت وان خود را سفارش داد، اما برای تحویل آن مجبور شد شش سال صبر کند. یک ویدیوی جدید به ما نشان میدهد که این خودروی F1 برای حضور در جاده واقعاً چقدر دشوار است.
موتور 1.6 لیتری V-6 توربوشارژر مرسدس بنز پروجکت وان باید یکبار در هر 50 هزار کیلومتر بازسازی شود. چیزهای بیشتری در مورد نگهداری از این موتور وجود دارد، چرا که رویه راهاندازی پروجکت وان باید طبق دستور رعایت شود.
![اگر با این خودرو به درستی کار نکنید، مرسدسبنز آن را از شما میگیرد! /عکس](/Upload/Public/Content/Images/1403/05/02/1422580432v.jpeg)
نیکو روزبرگ این اشتباه را مرتکب شد که قبل از اینکه موتور به دمای مطلوب خود برسد، خودرو را پیش از موعد خاموش کرد. اگر او این کار را شش بار متوالی انجام میداد، مرسدس بنز از استفاده مجدد او جلوگیری میکرد. در ضمن، یک مالک پروجکت وان در این وضعیت باید به مرسدس زنگ بزند و درخواست ارسال نیرو برای خارج ساختن خودرو از حالت یخ کند.
5 تا 8 دقیقه طول میکشد تا موتور احتراقی به دمای مطلوب برسد. شایان ذکر است که این هایپرکار همیشه در حالت کاملاً الکتریکی روشن میشود. پیشرانه بنزینی تا زمانی که مبدل کاتالیزوری به 932 درجه فارنهایت نرسد، وارد فرایند نمیشود؛ فرآیندی که بین 60 تا 90 ثانیه طول میکشد. در این مدت، پروجکت وان مانند یک خودروی برقی رفتار میکند.
![اگر با این خودرو به درستی کار نکنید، مرسدسبنز آن را از شما میگیرد! /عکس](/Upload/Public/Content/Images/1403/05/02/1422580525s.jpeg)
هنگامی که موتور احتراقی روشن میشود، سریعترین خودروی تولیدی در نوربرگ رینگ به طرز چشمگیری سروصدا میکند. به حدی که مرسدس این هایپرکار را با هدفونهای حذفکننده صدا عرضه میکند، چرا که ممکن است برخی از افراد صدای 120 دسیبل را طاقتفرسا بدانند.
مدیرعامل مرسدس AMG اعتراف کرد که پروجکت وان پیچیدهترین خودرویی است که در تاریخ مرسدس بنز ساخته شده و معتقد است که هرگز تکرار نخواهد شد. این برند آلمانی پیش از این به دلیل قوانین سختگیرانه آلایندگی، احتمال تولید مجدد خودروی جادهای با موتور F1 را رد کرده بود. تنها 275 دستگاه از پروجکت وان بهصورت دستی ساخته میشود.
منبع: motor1
227322