درمان کشیدگی کشاله ران با متدهای جدید و کاربردی

کشیدگی کشاله ران یکی از بیماری هایی می باشد که درمان ساده تری دارد از این رو قرار است در ادامه اطلاعاتی بسیار خوب در این مورد به شما عزیزان بدهیم.

درمان کشیدگی کشاله ران با متدهای جدید و کاربردی

کشیدگی کشاله ران در هر فردی متفاوت می باشد و هر فردی می تواند میزان مختلفی از آسیب را تجربه کند از این رو این مورد دارای اهمیت می باشد. اگر کشیدگی ها خفیف باشد به راحتی و با استفاده از استراحت کردن و راه های خانگی بهبود می یابد ولی اگر این کشیدگی ها بسیار زیاد و شدید باشد باید از روش های دیگر درمانی استفاده کرد تا بهبودی حاصل شود.

کشیدگی کشاله ران

درمان کشیدگی کشاله ران با متد های مختلف

برای این که کشیدگی های کشاله ران را درمان کنید بباید به میزان آسیب دیدگی توجه ویژه ای از خودتان نشان دهید و این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در موارد بسیار شدید نیاز به جراحی برای درمان و ترمیم تاندون ها وجود دارد در غیر این صورت شما در خانه نمی توانید درد های ناشی از این مشکل را بهبود دهید. روند های درمانی دارای تعدد بسیاری می باشد و همه آن ها را در ادامه برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا با استفاده از روند های درمانی بتوانید به راحتی از پس این موضوع بر آمده و درد های ناشی از این مورد را تسکین دهید.

در این مشکل آسیب دیدن یا پاره شدن هر یک از عضلات اداکتور ران می باشد و این عضلات درون ران هستند و هر نوع فشار و یا چرخش های ناگهانی می تواند این مورد را ایجاد نماید. معمولا آسیب دیدن در حین لگد زدن و در حین دویدن و پریدن ایجاد خواهد شد و به همین دلیل بسیاری از افرادی که این مورد برای آن ها ایجاد می شود ورزشکار می باشند. البته که باید بدانید که این مورد بسیار جدی نمی باشد ولی اگر آن را درمان نکنید مشکلات بسیار پیچیده تری را باید در این زمینه تجربه کنید.

این مشکل دارای چند سطح می باشد. و بهتر است با آن ها آشنا شوید. کشیدگی ها در سطح یک معمولا زمانی رخ می دهد که بسیار شدید باشد و عضلات بیش از حد کشیده شده و تا مرز پاره شدن پیش رفته اند. در واقع در این مورد 5 درصد از فیبر های عضلانی آسیب دیده اند و فرد آسیب دیده می تواند بدون درد راه برود ولی دویدن و پریدن و لگد زدن از کار هایی است که با درد همراه می شود و باید جدی گرفته شود.

کشیدگی کشاله ران

این مشکل در سطح دوم باعث آسیب دیدن فیبر های عضلانی در سطح متوسطی خواهد شد و در این مورد راه رفتن هم برای افراد دردناک تر خواهد شد. این افراد معمولا در نزدیک کردن ران ها به یک دیگر بسیار مشکل دارند. و در افرادی که دارای این مشکل در سطح سوم می باشند تمامی تاندون های ران آن ها دچار مشکل شده است. معمولا این آسیب دیدگی با درد ناگهانی و شدید همراه می باشد و نمی توانید از این عضله آسیب دیده بدون درد و ناراحتی استفاده کنید.

درمان خانگی

از ابتدایی ترین درمان ها که معمولا مناسب افراد با آسیب دیدگی سطح یک می باشند درمان های درون خانه است. اگر آسیب دیدید بهتر است اطلاعاتی در مورد این درمان ها داشته باشید و در صورتی که روز های ابتدایی آسیب دیدگی ها می باشد این راه ها به شما کمک می کند. استراحت کردن یکی از روش هایی می باشد که در این زمینه اهمیت دارد و اگر نتوانید در روز های ابتدایی استراحت کنید امکان بهبودی تان سخت تر خواهد شد و باید راه زیادی را برای درمان طی کنید.

از دیگر روش های درمان خانگی استفاده از کمپرس سرد می باشد و با این کار می توانید ورم و درد های این ناحیه را به شدت کم کنید. فشرده سازی با بانداژ های کشی نیز اهمیت دارد و شما می توانید با استفاده از یک بانداژ سالم و تمیز این کار را انجام داده و یا اگر نمی توانید از فردی در این زمینه کمک بگیرید. برای بهبود گردش خون باید پا های خود را در حین استراحت در ارتفاع قرار دهید و همچنین از دارو های ضد انعقاد و غیراستروئیدی زیر نظر متخصص استفاده نمایید.

درمان های خانگی کشیدگی ران

استفاده از دارو ها

از درمان هایی که در این زمینه می توان استفاده کرد استفاده از انواعی از دارو ها و پماد ها می باشد. پماد هایی که بهتر است در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد شامل سالیسیلات، منتول و کپساپسین و دیکلوفناک می باشد. این پماد ها را اگر دارای زخم روی پای خود نمی باشید هر 4 ساعت یک بار روی بخش آسیب دیده بزنید تا تسکین سریع در این زمینه برایتان ایجاد شود. البته که این مورد را نیز باید در نظر داشته باشید که این دارو ها عارضه های بسیار کم تری در مورد درمان دارد و نسبت به دارو های خوراکی تاثیرات نسبتا پایدار تری هم دارند.

دارو ها نیز برای کاهش التهاب و درمان درد ها اهمیت دراند و شما می توانید با ساده ترین دارو ها این مورد رادرمان کنید و از مهم ترین دارو هایی که در این زمینه مورد استفاده می باشد می توان به دارو های ضد التهاب و غیر استروئیدی مانند ناپروکسن و ایبوپروفن، دارو های شل کنند عضلانی همانند متوکاربامول و سلکوکسیب و دارو های ضد درد مانند استامینوفن اشاره کرد. نکته ای مکه در این زمینه اهمیت دارد این است که این دارو ها را بباید زیر نظر متخصص مورد استفاده قرار دهید.

در درمان دارویی می توان از انواعی از آمپول ها مانند بتامتازون و متوکاربامول نیز استفاده کرد و باید بدانید که تاثیر این مدل از دارو ها سریع تر می باشد و به تسکین درد شما و اسپاسم های ایجاد شده کمک می کند و می تواند ان ها را بهبود بخشد. برای بهبود روند های درمانی با این مدل از دارو ها نیاز است تا از دارو های ویتامینی نیز استفاده کنید تا روند سریع تر پیش برود.

فیزیوتراپی و بهبود کشیدگی عضلانی

فیزیوتراپی

بهترین درمان ها برای افرادی که می خواهند سریع تر به بازی باز گردند استفاده از روش های درمانی فیزیوتراپی می باشد. در واقع در این تمرین ها عضله ای که آسیب دیده است ترمیم می شود و قدرت بیش تری پیدا خواهد کرد و نشانه ها و درد های ایجاد شده به مرور بهبود پیدا خواهد کرد. در کنار این مدل از درمان ها شما می توانید از درمان های دیگر همانند ماساژ درمانی و گرما درمانی نیز استفاده کرده تا روند بهبودی را تسریع بخشیده و سریع تر از قبل به بازی های خود باز گردید.

جراحی

از دیگر روش های درمان کشیدگی کشاله ران می توان به جراحی اشاره کرد و باید بدانید که این درمان بسیار سریع می باشد و معمولا برای افرادی به کار می رود که در درجه سوم می باشند و در حین جراحی بافت از بین رفته ترمیم می شود و اگر امکان ترمیم نباشد باید پیوند هایی در این مورد انجام شود. معمولا بعد از این درمان اگر بعد از درمان شدن درد ندارید بهتر است فعالیت های خود را انجام دهید در غیر این صورت باید استراحت کنید تا پزشک به شما اجازه این کار را بدهد. اگر با وجود داشتن درد بار هم به این فعالیت ها ادامه بدهید امکان بد تر شدن شما وجود دارد و نباید این ریسک را بعد از جراحی انجام دهید.

درمان مشکلات عضلانی ب جراحی

تمامی موارد گفته شده دلیل بر این نمی باشد که بعد از آسیب دیدگی دیگر کار نکنید بلکه در حالت کلی می توانید فعالیت های خود را انجام دهید ولی نباید فعالیت های ورزشی را قبل از بهبودی کامل شروع کنید زیرا امکان آسیب دیدن شدید تر نیز وجود دارد.

حال که با کشیدگی کشاله ران و راه های درمانی اش آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد کج شدن انگشتان دست و کوتاهی آشیل پا نیز بدست آورید و برای این مورد کافی است بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر