رونمایی از پیشرفته‌ترین و سازگارترین جنگنده جهان / عکس

برنامه جهانی رزم هوایی (GCAP) با رونمایی از طرح مفهومی جدید توسط گروه سه‌جانبه بریتانیا، ایتالیا و ژاپن، جهشی بزرگ به جلو برداشت.

رونمایی از پیشرفته‌ترین و سازگارترین جنگنده جهان / عکس

امیرمسعود عابدین_ سه کشور شریک GCAP، یعنی بریتانیا، ایتالیا و ژاپن، مدل مفهومی جدید هواپیمای جنگی خود را در نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبرو به نمایش گذاشتند.

در بیانیه مطبوعاتی رسمی که توسط پیمانکار بریتانیایی BAE Systems منتشر شد، آمده است: «سه شریک دولتی GCAP و شرکای اصلی صنعتی، یعنی BAE Systems (بریتانیا)، لئوناردو (ایتالیا) و صنایع سنگین میتسوبیشی (ژاپن)، برای اولین بار با هم در نمایشگاه حضور داشته و گام‌های مهمی را برای پیشبرد تحویل یک هواپیمای جنگی نسل جدید برمی‌دارند.»

آخرین مدل مفهومی دارای گشودگی بیشتر بال‌ها نسبت به مدل قبلی و همچنین طراحی بسیار پیشرفته‌تر برای ارتقای آیرودینامیک هواپیمای جنگی آینده است. این تغییرات نشان‌دهنده تأکید بیشتر بر برد پرواز (ظرفیت سوخت داخلی بیشتر/ پَسای کمتر) است.

رونمایی از پیشرفته‌ترین و سازگارترین جنگنده جهان / عکس

برخی گزارش‌های رسانه‌ای بیان کردند که نسل بعدی هواپیمای Tempest (که در بریتانیا شناخته می‌شود و تحت اتحاد GCAP توسعه یافته است)، دارای موشک‌های هایپرسونیک و سلاح‌های انرژی هدایت‌شده (DEWs) خواهد بود.

رونمایی از پیشرفته‌ترین و سازگارترین جنگنده جهان / عکس

پیدایش این تلاش مشترک به سال 2022 بازمی‌گردد، زمانی که کشورهای ایتالیا، ژاپن و بریتانیا از برنامه‌های مهندسی جت جنگنده نسل ششم رونمایی کردند. در اوایل این ماه، مقامات BAE به رسانه‌ها گفتند که طبق پیش‌بینی‌ها، این هواپیما در سال 2035 وارد میدان خواهد شد.

رونمایی از پیشرفته‌ترین و سازگارترین جنگنده جهان / عکس

سیستم رزمی پیش‌بینی‌شده شامل یک فروند هواپیمای جنگنده اصلی خواهد بود که با پهپادهای بدون سرنشین است و در کنار حسگرهای پیشرفته و سیستم‌های داده‌ای به‌هم‌پیوسته با نیروی هوش مصنوعی و معماری ابری تکمیل می‌شود.

به گفته شرکای GCAP، این هواپیما یکی از پیشرفته‌ترین و سازگارترین جت‌های جنگنده در جهان خواهد بود. هدف از این برنامه، ارائه جایگزینی برای یوروفایتر تایفون مورد استفاده توسط نیروی هوایی بریتانیا و نیروی هوایی ایتالیا و همچنین میتسوبیشی F-2 مورد استفاده توسط نیروی دفاع هوایی ژاپن است. هواپیمای جدید برای صادرات نیز در دسترس خواهد بود.

منبع: eurasiantimes

54322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر