مراقبت بعد از لیفت ابرو و نکاتی که باید قبل از لیفت ابرو بدانید

لمینت ابرو که به نام لیفت ابرو نیز معرفی می شود، در صنعت زیبایی برای فرم دهی ابرو ها و پر پشت شدگی آن ها به کار گرفته می شود. ابرو ها تار به تار شده و حالتی کشیده با پهنای زیبا به خود می گیرند. اگر از مواد مصرفی با کیفیت استفاده شود و آدمی به رعایت مراقبت های پس از آن بپردازد، ماندگاری ای به میزان گذر زمانی ۶ تا ۸ هفته برای او وجود خواهد داشت.

مراقبت بعد از لیفت ابرو و نکاتی که باید قبل از لیفت ابرو بدانید

سبک زیبایی ابرو ها به نسبت دیرباز دستخوش تغییرات بسیاری شده و دیگر خبری از ابرو های باریک و کوتاه نیست چون جای خود را به ابرو هایی پر، کرکی، طبیعی و پهن سپرده است. اما حال تکلیف دوستداران زیبایی که ابرو های نازک و کم پشتی دارند چیست، آیا باید به همان حالت چهره نافرم خود عادت کنند؟ خیر، نویدی هیجان انگیز برای افراد وجود دارد، آن هم تکنیک جذابی به نام لیفت ابرو است. دیگر آرزویی به دل آن ها نخواهد بود و حتی افراد دیگر نیز می توانند برای مرتب سازی تار ابرو های خود و حالت دهی به آن ها این سیاق را پیش بگیرند. سوال: آیا به مراقبت بعد از لیفت ابرو نیاز است؟لیفت ابرو تکنیکی نوآور و نوپایی برای حاصل دهی ابرو های پر و مرتب شده می باشد. در این تکنیک زیبایی اپراتور مربوطه با افزودن مواد مخصوص در روش هایی متفاوت، ابرو ها را حالت می دهد و مرتب سازی می کند. ابرو ها تار به تار مرتب می شوند و در تمامی اوقات حالتی پهن و کشیده به خود می گیرند.

آیا این روش دائمی است؟ خیر. این تکنیک صنعت زیبایی روشی نیمه دائمی برای جوان سازی تار های ابرو بوده و با در نظر گیری مواد مورد استفاده و رعایت مراقبت های پس از آن، به مدت زمان محدود 6 تا 8 هفته درازای ماندگاری دارد.

آشنایی با داستان مراقبت بعد از لیفت ابرو

چه افرادی می توانند از لیفت ابرو استفاده کنند

انجام لیفت ابرو به میزان درصدی زیادی به خاصیت کشسانی پوست و شرایط متعلق به آن بستگی دارد و روش بسیار مناسبی برای بالا کشی ابرو و شکل دهی چهره ای بهتر و زیباتر می باشد. این جراحی برای دسته از افرادی که در آستانه سنی 30 سال قرار دارند مناسب است اما برای افراد بالای 50 سال به علت کاهش یافتگی قدرت کشسانی پوست و کلاژن سازی هرگز پیشنهاد نمی شود.

این ویژگی تنها به گزینه های قبل محدود نمی شود، بلکه برای افرادی که دارای بافت پوستی نازک هستند، گزینه ایده آلی نبوده و همچنین حضور کیسه ای در قسمت فک هرگز کاندید مناسبی برای این عمل نیست.

چرا باید نکات مراقبتی لازمه بعد از فرم دهی ابرو را رعایت کرد؟

شاید با خود بپرسید، دلیل این همه تذکر برای رعایت نکات مراقبتی در دوران نقاهت فرم دهی ابرو از برای چیست؟ مراقبت های پس از جراحی اهمیت قابل افزایشی در سرعت بخشی درمانی و کاهش دوره نقاهت دارد. توصیه های پزشک را جدی بگیرید تا با عوارض ناخواسته مواجه نداشته باشید.

رعایت نکات لازم برای مراقبت بعد از لیفت ابرو

مراقبت های مربوط به فرم دهی ابرو ها با روش لیفت

  • مراقبت از زخم:

در روش جراحی لیفت ابرو بستگی به شدت درصدی پیشنهادی پزشک، برش هایی در سایز های کوچک و بزرگ به روی پیشانی ایجاد می شود. پس از بازگشت حس به پوست، زخم حاصل شده از برش ها نیز در زمان های منظم باید پانسمان شود. اگر به رعایت این نکته بی توجهی صورت بگیرد، دیگر خبری از زیبایی به کار نبوده و باید منتظر آشکار شدگی عفونت ها بود.

  • مصرف دارو های نسخه پیچ شده:

بعد از فرم دهی ابرو پزشک دارو هایی را برای کاهش دهی درد ایجاد شده در محل زخم نسخه پیچ می کند. این دارو ها در اکثریت مواقع برای افرادی تجویز می شود که تحت عمل لیفت ابرو بوده اند و درد بسیاری را حس دارند. در نتیجه با گذراندن یک هفته از نقاهت، آرامش به زخم برگشته و حسی وجود نخواهد داشت.

نکته: از مصرف دارو های منعقد کننده خون چون آسپرین خودداری کنید.

  • خودداری از دست زدن:

لیفت ابرو چه با روش تیغ یا روش غیر جراحی با برور حساسیت های بالایی همراه است. با حالتی که فرد هرگز نباید به محل زخم دستی ببرد یا تنها ماساژ دهد چه به گونه خودآگاه و چه ناخودآگاه بلکه لازم است تا مراقبت های بیشتری در این زمینه از خود داشته باشد.

  • منع پذیری آرایش کردن:

ممنوع است. پوست پیشانی پس از فرم دهی ابرو به کمک لیفت نیاز به استراحت و بهبودی دارد. پس از به کارگیری هرگونه مواد آرایشی به روی پوست پیشانی در ناحیه نزدیک به ابرو ها تا گذر مدت زمان 2 هفته خودداری کنید. مواد آرایشی حالت چسبندگی نافرمی دارند و برای پاکسازی نیاز به آب و شوینده های مناسب خواهند داشت که این مواد رفته رفته نتایج مثبت لیفت دهی ابرو را از میان می برند اما اگر رعایت شود  پس از گذراندن دوره نقاهت و استراحت دهی این نتایج به آسانی حاصل خواهند شد.

  • چگونگی استراحت و درست خوابیدن:

در هر زمان مشخص و نامشخص استراحت و خواب بهتر است از بالشت های بزرگ استفاده شود تا سر بالاتر از فرم بدن قرار بگیرد و با آسیب به ناحیه زخم از التهاب و متورم شدن صورت پیشگیری شود. آیا می توان به پهلو خوابید؟ خیر تا پایان بهبودی یا حداقل مدت زمان 2 شب اول بهتر است این افراد به پشت بخوابند، در این حالت از تماس فیزیکی ابرو ها و صورت با بالشت پیشگیری می شود.

  • به کار گیری از محصولی به نام پماد:

پزشک جدای از دارو درمانی، برای بهبودی سرعت بخش زخم های شکل گرفته ناحیه پیشانی و نزدیک ابرو ها، پماد درمانی را تجویز می کند. این پماد هم به بهبودی سریع زخم ها منجر می شود و هم از ایجاد عفونت پیشگیری می کند.

  • محدود سازی فعالیت ها:

برای مراقبت های بیشتر مقابله با روش های تهاجمی و کمی تهاجمی بعد از لیفت ابرو بهتر است از برداشت اجسام سنگین، انجام فعالیت ها و تمرینات ورزشی سنگین پیشگیری و خودداری شود.

استراحت کافی و دوری از عملکرد های پرفشار نتایج مثبتی را بر سلامتی پوستی به همراه خواهد داشت.

  • استفاده از کمپرس سرد:

احتمال آشکار شدگی کبودی و متورم شدن پوست پیشانی پس از انجام لیفت ابرو وجود دارد. برای کاهش دهی و از میان بردن سریعتر این نشانه ها بهتر است از کمپرس سرد استفاده شود. قرار دهی این کمپرس در نقطه متورم یافته 3 نوبت و هر نوبت به مدت زمان 20 دقیقه می تواند باعث افزایش وهله بهبودی شود.

  • دوری از به کارگیری کرم های لایه بردار:

برای انجام لیفت اپراتور ها از مواد شیمیایی ای بهره می گیرند که این مواد با خشکی شدگی و پوسته پوسته شدن پوست همراه می شوند. در نتیجه افرادی که مبتلا به این اشکال هستند هرگز نباید از کرم های لایه بردار حاوی مواد آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید استفاده داشته باشند چون این مواد میزان ماندگاری لیفت ابرو را کاهش می دهند و از بین می برند.

رعایت نکات پر اهمیت بعد از جراحی لیفت ابرو

  • تغذیه از مواد مغذی و ویتامین ها به همراه مایعات
  • ایستایی سر به بالا، خواب به پشت با حالت ایستایی سر بالاتر از بدن
  • عدم دستکاری به پیشانی و ابرو ها، خودداری از ماساژ پیشانی
  • عدم استعمال دخانیات و الکل
  • عدم انجام فعالیت های سخت همچون رانندگی

آشنایی با لیفت ابرو با روش های جراحی و غیر جراحی

  • روش های جراحی:

انواع جراحی و پس از آن مراقبت بعد از لیفت ابرو

لیفت ابرو کلاسیک

لیفت ابرو آندوسکوپیک

لیفت ابرو تمپورال

  • لیفت ابرو بدون جراحی:

لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ معلق

لیفت ابرو با نخ ثابت

لیفت ابرو با فیلر

مراقبت بعد از لیفت ابرو با فیلر

لیفت ابرو با بوتاکس

لیفت ابرو با اندولیفت

اثرات مثبت لیفت ابرو

سبک مدرن زیبایی با دنیای جدیدی به نام لیفت ابرو تحول عظیمی را به دنبال داشته است. با بالا روندگی طاق ابرو ها، ظاهر چهره شاداب تر و زیبا تر شده و جوان سازی چشم ها را به دنبال می آورد. درست است که نتیجه دائمی حاصل ندارد اما همزمان با بالا رفتن سن، عضلات و ماهیچه های صورت افتادگی پیدا می کنند یا با تاثیرگذاری الاستیسیته پوست نیاز به این درمان گسترده تر می شود. روش زیبایی فرم دهی ابرو با هدف جوان سازی بوده اما با کشیدگی طاق ابرو ها به سوی بالا، از چین چروک های شکل گرفته به روی پیشانی و خطوط عمودی مابین ابرو ها نیز کاهسته خواهد شد.

از همراهی شما دوستان عزیز مجله آرگا متشکریم و پیشنهاد داریم تا برای کسب اندوخته بیشتر از دانش، لینک های قرار داده شده نکات انجام مزوتراپی ابرو و همه چیز درباره لیفت ابرو  کلیک کنید و به مطالعه مقالات پیشین بپردازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر