هگمتانه به شکل رسمی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد

در چهل‌وششمین کمیته میراث جهانی، پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به عنوان تنها پرونده ایران بررسی و سرانجام «هگمتانه»؛ بزرگترین محوطه تاریخی ایران به عنوان بیست‌وهشتمین پرونده ثبت‌جهانی کشور به فهرست میراث جهانی اضافه شد.

هگمتانه به شکل رسمی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، در چهل‌وششمن کمیته میراث جهانی یونسکو که هم‌اینک در شهر دهلی‌نو در حال برگزاری است، پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» بررسی و محوطه تاریخی «هگمتانه» به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

اجلاس میراث جهانی یونسکو از تاریخ 21 تا 31 جولای (31 تیرماه تا 10 مرداد) در دهلی‌نو برگزار می‌شود و 19 محوطه تاریخی فرهنگی، 4 محوطه طبیعی و 2 محوطه مختلط (تاریخی و طبیعی) برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو بررسی می‌شوند، ضمن اینکه دو محوطه نیز برای اصلاحات عمده در عرصه و عیان مورد بازبینی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرآنلاین، در چهل‌وششمین کمیته میراث جهانی، پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به عنوان تنها پرونده ایران بررسی و سرانجام «هگمتانه»؛ بزرگترین محوطه تاریخی ایران به عنوان بیست‌وهشتمین پرونده ثبت‌جهانی کشور به فهرست میراث جهانی اضافه شد.

علاوه بر این در کنار آن، پرونده‌هایی از جمله دادگاه سلطنتی بورکینافاسو، محور مرکز پکن در چین، شهر تاریخی و محوطه باستانی گدی در کنیا، غارهای پارک ملی نیا در مالزی، منظر فرهنگی منطقه باستان شناسی الفاو در عربستان سعودی، سایت‌های میراث نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی، پارک تاریخی فوفرابات در تایلند برای ثبت در فهرست جهانی به این نشست ورود پیدا کرده‌اند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر