خروجی تصفیه فاضلاب ۲۰۹واحد صنعتی در قزوین پایش شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: خروجی تصفیه فاضلاب ۲۰۹واحد صنعتی، خدماتی، کشاورزی، معدنی استان قزوین پایش و نمونه‌برداری شد.

خروجی تصفیه فاضلاب 209واحد صنعتی در قزوین پایش شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعیده خضیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تایید خبر فوق بیان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و شناسایی منابع آلاینده، مطابق پایش دوره ای از واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان  از 209واحد صنعتی،خدماتی، تولیدی، کشاورزی و معدنی از ابتدای سال جاری تاکنون نمونه برداری پساب و فاضلاب خروجی انجام شده است.

خضیر با بیان اینکه لازمه کنترل و کاهش هر چه بهتر آلودگی ها داشتن نظرات کارشناسی دقیق و علمی می باشد، تاکید کرد: از مزایای مهم پایش و نمونه برداری و آنالیز توسط آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان شناسایی کانون های آلاینده ای است که پساب یا فاضلاب خود را به منابع آب یا خاک می ریزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اهمیت پایش و رصد خروجی فاضلاب و پساب واحدهای صنعتی و سلامتی مردم بیان کرد: یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایف سازمان محیط زیست در جلوگیری از آلایندگی، پایش و رفع آلایندگی ها در حوزه های مختلف شرکت ها، کارخانجات، معادن، دامداری ها، مجتمع های خدماتی و رفاهی و... بوده  که بخش عمده آنها دارای پساب و فاضلاب می باشد که این امر با توجه به گره خوردن آن با سلامتی مردم اولویت این اداره می باشد.

وی در ادامه افزود: البته پایش و نمونه برداری واحدهای مذکور صرفا به کارشناسان و روسای ادارات محیط زیست ختم نشده و طبق قانون، واحدها مشمول خود اظهاری بوده که این امر نیز توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست و با نظارت پرسنل اداره محیط زیست به صورت فصلی و گاها ماهانه صورت می پذیرد.

سعیده خضیر در پایان گفت: به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست واحدهایی که خروجی آنها بالاتر از حد مجاز استانداردهای محیط زیست باشد، اخطاریه رفع آلایندگی دریافت می کند که  این واحدها مکلفند ظرف مهلت تعیین شده، نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند در غیر اینصورت ضمن درج نام واحد آلاینده در فهرست صنایع آلاینده، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده و تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر