کرملین: اپوزیسیون ونزوئلا، شکست در انتخابات را بپذیرد

سخنگوی کرملین در واکنش به اعتراض‌های خیابانی طرفداران نامزد بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در برخی شهرهای این کشور گفت:‌ اپوزیسیون ونزوئلا باید شکست خود را بپذیرد و به نیکلاس مادورو برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک بگوید.

کرملین: اپوزیسیون ونزوئلا، شکست در انتخابات را بپذیرد

به گزارش خبرآنلاین از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: ما می بینیم که اپوزیسیون ونزوئلا نمی‌خواهد شکست خود را بپذیرد، اگرچه معتقدیم که اپوزیسیون باید این کار را انجام دهد و به برنده این انتخابات تبریک بگوید.
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه گفت:‌ مهم این است که تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در داخل ونزوئلا توسط کشورهای ثالث دامن زده نشود و این کشور از هر گونه مداخله خارجی مصون باشد.

به گزارش ایرنا، دیروز دوشنبه (29 ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهوری شش سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهوری منتخب» خواندند. این موضوع به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس منجر شد.
شورای ملی انتخابات ونزوئلا بامداد دوشنبه نیکلاس مادورو را با 51.2 درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با 44.2 درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس 73.2 درصد آرا را کسب کرده است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از دولت مادورو خواست آرا را «با شفافیت کامل» بشمارد و از مردم ونزوئلا به خاطر عزمشان برای شرکت مسالمت‌آمیز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور قدردانی کرد.
آمریکا، شیلی و آرژانتین نتایج انتخابات را زیر سوال بردند. نیکاراگوئه، روسیه، چین، ایران، کوبا، هندوراس و بولیوی پیروزی مادورو را تبریک گفتند. برزیل و مکزیک اعلام کردند که تا زمان انتشار جزئیات نتایج و جدول تفکیکی آرا منتظر می‌مانند.


 

واکنش به اتهامات واشنگتن درباره دخالت در انتخابات آمریکا
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از این نشست خبری در واکنش به اتهامات واشنگتن به مسکو درباره تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا گفت: این اتهامات، آسیب‌های جدید و جبران‌ناپذیری به روابط دوجانبه وارد می‌کند.
پسکوف تصریح کرد: آنها باید به دنبال دشمنان باشند و البته آمریکایی ها نمی‌توانند دشمنی بهتر از فدراسیون روسیه پیدا کنند زیرا روسیه و شخص رئیس دولت روسیه (ولادیمیر پوتین) در واقع عوامل مهمی هستند که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها در جریان مبارزات سیاسی و انتخاباتی از آنها بهره‌برداری می‌کنند. این روندی در آمریکا است که ما به آن عادت کرده‌ایم.

پیش از این، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا در گزارشی با عنوان "100 روز قبل از انتخابات" ادعا کرده بود که روسیه، چین و ایران، آمریکایی‌ها را برای تبلیغ و ترویج منافع خود در آستانه انتخابات آمریکا استخدام می کنند. در این گزارش، روسیه به عنوان تهدید اصلی برای انتخابات آمریکا یاد شده است.

رکوردزنی بدهی ملی آمریکا
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از این نشست خبری گفت:‌ بدهی ملی ایالات متحده آمریکا که برای اولین بار در تاریخ از مرز 35 تریلیون دلار گذشته است، بعید است که آرمان های نظامی واشنگتن را کند کند.
وی در عین حال گفت:‌ آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان، تأثیر مستقیمی بر وضعیت اقتصادی بین‌المللی دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خزانه داری فدرال آمریکا، دوشنبه هشتم مردادماه 1403 اعلام کرد که بدهی ملی این کشور برای نخستین بار در تاریخ از 35 تریلیون دلار گذشت. 
در تارنمای این وزارتخانه، در ستون «کل بدهی عمومی»، تا 29 جولای (هشتم مرداد)، مبلغ 35 تریلیون دلار ذکر شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.
جمهوری‌خواهان پیش از این از جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا به خاطر سیاست‌هایش انتقاد کرده اند، سیاست‌هایی که به نظر آنها منجر به افزایش بدهی ملی شده است.
دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز پیش بینی کرده است که بدهی ملی این کشور در سال 2034 از 50 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت که بیش از 122 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر