دست‌دوم این خودرو ۶۰۰ میلیون تومان گران‌تر از صفر آن است!

سخنرانی عجیب و جنجالی لی جون، مدیرعامل شیائومی در مورد صادرات خودرو برقی SU۷ حواشی عجیب و غریب زیادی را به همراه داشته است که در ادامه با احتمال واردات خودرو برقی شیائومی به ایران و داستان گرانتر بودن قیمت نسخه دست دوم آن نسبت به مدل صفر کیلومتر همراه شما هستیم.

دست‌دوم این خودرو 600 میلیون تومان گران‌تر از صفر آن است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، بازار خودرو ایران طی سال‌های اخیر و به لطف دلالان از خدا بی‌خبر، روزهای سختی را داشته است؛ از اختلاف قیمت عجیب نمایندگی‌ها و کارخانه با بازار و حتی معاوضه خودروهای چینی با آپارتمان در منطقه 22 تهران را می‌توانید این روزها در بازار آشفته‌ی خودرو کشور پیدا کنید. حالا به نظر می‌رسد که همین تفکر در برخی از دلال‌های چینی‌ هم رخنه کرده و سود چندین هزار دلاری، حسابی به آن‌ها ساخته است! در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ داستان گران‌تر شدن مدل دست دوم خودرو برقی شیائومی نسبت به مدل صفر کیلومتر خواهیم رفت و شانس واردات آن به ایران را بررسی خواهیم کرد.

قیمت شیائومی SU7 دسته دوم از مدل صفر کیلومتر هم گرانتر است

خودرو برقی شیائومی SU7 به یکی از پدیده‌های بازار خودرو چین تبدیل شده است و کار تا جایی پیش رفته که در همان ساعات پیش فروش اولیه، سایت شیائومی بسته شد و تا انتهای 2024 هم سفارش جدیدی ثبت نخواهد شد. هایپ شدید این خودرو در خارج از کشور چین، بازار فروش فوق العاده، علاقه زیاد مردم به آن و طمع برخی از دلالان چینی، باعث شده تا قیمت نسخه دست دوم ماشین شیائومی نسبت به مدل صفر کیلومتر، تا 9 هزار دلار بیشتر باشد. یعنی دلال‌های چینی با خرید و فروش خودرو برقی شیائومی، نزدیک به 540 میلیون تومان سود خالص را دریافت می‌کند. به علاوه باید اشاره کنیم که مشابه همین داستان برای نتا GT هم در کشور چین پیش آمده است.

البته باید اقرار کرد که دلال‌های هیچ کشوری به پای ایران نمی‌رسند! همین چند روز پیش بود که هوندا وزل با قیمت نزدیک به 7 میلیارد تومان وارد بازار آزاد خودرو شد؛ در حالی که قیمت قطعی معین خودرو برای این محصول، از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان فراتر نمی‌رفت!

دست‌دوم این خودرو 600 میلیون تومان گران‌تر از صفر آن است!

شانس واردات خودرو برقی شیائومی به ایران

مدیرعامل شیائومی، آقای لی جون، فعلا برای صادرات خودرو برقی این شرکت به خارج از چین، برنامه خاصی ندارد و طی سخنرانی خود، اختلاف قیمت عجیب شیائومی SU7 کارکرده و صفر را ناشی از همین موضوع می‌داند. به هرحال اگر از طرفداران این برند محبوب چینی هستید و قصد دارید تا ماشین آن‌ها را هم تست کنید، فعلا باید منتظر بمانید، چرا که واردات خودرو برقی شیائومی SU7 به ایران فعلا در دستور کار این شرکت قرار ندارد. همچنین قیمت این ماشین هم در نسخه استاندارد از 30 هزار دلار شروع می‌شود و اصلا ارزان نخواهد بود.

دست‌دوم این خودرو 600 میلیون تومان گران‌تر از صفر آن است!

مشخصات فنی ماشین برقی شیائومی SU7

شیائومی SU7 یک خودروی برقی است که در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره عرضه می‌شود:

  • نسخه تک موتوره: این نسخه دارای یک موتور برقی با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر است. باتری آن 73.6 کیلووات ساعت بوده و برد آن حدود 668 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد این خودرو 5.28 ثانیه و حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر بر ساعت است.
  • نسخه دو موتوره: این نسخه دارای دو موتور برقی با قدرت کلی 673 اسب بخار و گشتاور 838 نیوتن متر است. باتری آن 101 کیلووات ساعت بوده و برد آن حدود 800 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد این خودرو 2.78 ثانیه و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان