احداث دو هتل ۵ ستاره جدید در استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت:به‌غیر از ۴۱ پروژه افتتاحی با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ، در حال حاضر ۵۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۶۹۰۰ میلیارد تومانی در حال اجرا است که در این میان، دو هتل ۵ ستاره جدید با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در حال اجرست.

احداث دو هتل 5 ستاره جدید در استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، مرتضی صفری اظهار کرد: از ابتدای سال 1401 تاکنون 276 موافقت اصولی در حوزه‌های هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، بوم‌گردی، مرکز تفریحی، سفره‌خانه ،مجتمع‌های گردشگری و ... با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و 212 میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و 140 نفر صادر شده و نیز 24 پروانه بهره‌براری با حجم سرمایه‌گذاری 485.5 میلیارد تومان و اشتغال 76 نفر صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر 52 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 6900 میلیارد تومان در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آن برای 1187 نفر ایجاد اشتغال شود و تعداد 1110 اتاق با دو هزار و 361 تخت اقامتی به ظرفیت تخت اقامتی استان اضافه شود.

صفری گفت: از این تعداد 9 پروژه پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد داشته که شامل دو هتل 5 ستاره، یک هتل 4 ستاره، مهمان‌پذیر، 2 واحد سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و بومگردی با سرمایه‌گذاری 1298 میلیارد تومانی است.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی از محل تبصره 16 و 18 برابر با 116 میلیارد تومان در سال 1401 با اشتغال 307 نفر بوده، در سال گذشته  120 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که اشتغال آن 227 نفر و امسال 16.2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در نتیجه آن برای 40 نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح 12 واحد اقامتی شامل 8 واحد بوم‌گردی و 4 مهمان‌پذیر در استان در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با افتتاح آنها 221 تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه شده است و در مجموع در دولت سیزدهم 800 تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه شده و در حال حاضر تعداد تخت‌های اقامتی استان به پنج هزار و 586 تخت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در هفته پیش 41 پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید که ارزش ریالی این پروژه‌ها سه هزار و 900 میلیارد ریال بوده و با بهره‌برداری از آنها برای 111 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

او اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده، شوط، سلماس، مهاباد، چالدران، بوکان، چایپاره، پیرانشهر، سردشت، و میاندوآب به بهره‌برداری رسیدند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر