از مشهد تا انگلستان؛ برنده مدال نقره المپیاد ریاضی جهان چه می‌گوید؟

امیرحسین محمدزاده چند روز پیش در شهر باستانی باث (bath) انگلستان مدال نقره المپیاد ریاضی جهان را به گردن آویخت تا در میان ۱۰۳ کشور جهان ایران رتبه نوزدهم این مسابقات را بدست آورد.

از مشهد تا انگلستان؛ برنده مدال نقره المپیاد ریاضی جهان چه می‌گوید؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، جوان هجده‌ساله مشهدی وقتی به ایران بازگشت با موج تبریکات و شادی‌ها روبه‌رو شد و حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در تماس تلفنی این موفقیت را به امیرحسین تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد. در ادامه گفتگو با این نخبه ریاضی جهان را می‌خوانید:

امیرحسین، چند روز پیش مدال نقره مسابقات جهانی ریاضی را بدست آوردی، موفق شدن در این سن و سال آن هم در رشته ریاضی چه حسی دارد؟
خیلی خوشحال شدم انگار روی ابرها راه می‌رفتم، پس از چند سال کلاس و درس خواندن و تلاش کردن سرانجام به آرزویی که داشتم دست پیدا کردم و این برایم خیلی شیرین و خوشحال‌کننده بود.

فکر می‌کردی به این مدال دست پیدا کنی؟
بله برایم قابل پیش‌بینی بود. من اول در المپیاد کشوری طلا گرفتم، تیرماه به کشور چین اعزام شدیم که من آنجا برنز گرفتم. به فاصله چند روز به انگلستان رفتیم و پس از مسابقه چند روزی منتظر بودیم که نتایج اعلام شود و من در آن روزها دقیقاً می‌دانستم حتماً مدال می‌گیرم به خصوص مدال نقره خیلی برایم قابل پیش‌بینی بود.

خودت فکر می‌کنی چه عواملی در موفقیت تو نقش اساسی را ایفا کردند؟
من خیلی هدفمند تلاش می‌کردم؛ از وقتی به ریاضی علاقه‌مند شدم خیلی با هدف و برنامه‌ریزی دنبال این بودم که در المپیاد داخل کشور و بعد هم در میدان جهانی موفق شوم.
برنامه‌ریزی هم در زندگی من خیلی نقش مهمی دارد، همه کارهایم را با برنامه انجام می‌دهم. زحمات پدر و مادرم که هر دو پزشک هستند هم خیلی در موفقیت‌های من تأثیرگذار بود همین طور معلم‌های من به خصوص دبیر ریاضی‌ام آقای سلطانی.

هدف بعدی‌ات در جهان ریاضیات چیست؟
خیلی علاقه دارم در دانشگاه در رشته ریاضی تحصیل کنم و ان‌شاءالله به زودی این اتفاق می‌افتد و تحصیلم در دانشگاه را آغاز می‌کنم. به مدال فیلدز هم فکر می‌کنم؛ رؤیای من گرفتن این مدال است.

قرار است در ایران ادامه تحصیل بدهی؟
بله ان‌شاءالله از مهر ماه در دانشگاه شریف تحصیلم را آغاز می‌کنم.

به مهاجرت هم فکر می‌کنی؟
الان نه. ایران را عاشقانه دوست دارم و دلم می‌خواهد در کشور خودم هم درس بخوانم و هم به سرزمینم خدمت کنم.

در مسابقات انگلیس بیشتر از 100 کشور حضور داشتند، آن‌ها چه نگاهی به تیم ایران که شما عضو آن بودی داشتند؟
نگاه جهان به تیم ایران خیلی مثبت بود و محترمانه با ما رفتار می‌کردند، آن‌ها ایران را به عنوان کشوری صاحب علم و تمدن قبول داشتند و با ما گفت‌وگوهای محترمانه‌ای داشتند.

چند روز پس از کسب این موفقیت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی به تو تبریک گفتند چه گفت‌وگویی با ایشان داشتی؟
بله ایشان لطف کردند و موفقیت من را تبریک گفتند و درباره مسابقات و جزئیات آن با هم صحبت کردیم.

مشهد شهری است که میزبان امام رضا(ع) است و تو در این شهر بزرگ شدی و رشد کردی و حالا به عنوان یک نخبه ریاضی از شهر امام رضا(ع) به جهان معرفی می‌شوی چه حسی داری؟
مشهد را همیشه دوست داشته‌ام، شهری است که امکانات رشد و پیشرفت در آن فراهم است و شرایطی که من برای موفقیت می‌خواستم همه در این شهر وجود دارد. بودن در کنار امام هشتم(ع) هم که جای خود دارد. حس خوشحالی و دلگرمی به آدم می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر