تشکیل رشته تخصصی ازدواج در دانشگاه/ این کشور چرا باید نگران جمعیت باشد؟

دانشگاه امور مدنی چین از اجرای طرحی جدید با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مرتبط با ازدواج خبر داده است که در راستای تقویت سیاست‌های این کشور برای ترغیب جوانان به ازدواج و افزایش نرخ فرزندآوری است.

تشکیل رشته تخصصی ازدواج در دانشگاه/ این کشور چرا باید نگران جمعیت باشد؟

به گزارش خبرآنلاین، رسانه های دولتی چین می‌گویند این طرح کارشناسی که قرار است در سپتامبر امسال در موسسه پکن افتتاح شود، به دنبال پرورش متخصصانی در زمینه توسعه فرهنگ مرتبط با ازدواج است.

به گزارش ایسنا، کاهش نرخ زاد و ولد باعث کاهش جمعیت در چین برای دومین سال متوالی شده است و به گفته کارشناسان، نرخ ازدواج با افزایش تولد ارتباط نزدیک دارد.

این کاهش در حالی اتفاق می‌افتد که چین سیاست تک فرزندی خود را در سال 2016 لغو کرد تا به زوج‌ها اجازه دهد تا صاحب فرزند دوم شوند. با این حال این تعداد در سال 2021 به سه فرزند افزایش یافت.

در سال 2022 ازدواج در چین پس از یک روند نزولی که تقریباً یک دهه به طول انجامید به پایین ترین حد خود رسید و در سال 2023 نیز نرخ زاد و ولد به طور چشمگیری کاهش یافت و به نصف نرخ سال 2016 رسید.

به گزارش ایندیپندنت، این دوره آموزشی با هدف پررنگ کردن فرهنگ مثبت ازدواج و تشکیل خانواده در چین برای دانشجویان و عموم مردم و پیشبرد اصلاح آداب و رسوم ازدواج در چین برگزار می‌شود و امسال 70 دانشجو از 12 استان را در بر می‌گیرد.

تلاش های قبلی چین برای افزایش نرخ زاد و ولد شامل افزایش مرخصی زایمان برای زنان، افزایش مزایای مالی و مالیاتی همراه با یارانه مسکن بوده است.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان