طرز تهیه هواری ماهی غذایی لذیذ و خوشمزه

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه ماهی هواری ویژه آشنا شوید. این پلو ماهی طعم فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه هواری ماهی غذایی لذیذ و خوشمزه

برای تهیه ماهی با طعم ویژه و متنوع می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. شما علاقه مندان می‌ توانید با طرز تهیه ماهی هواری با یک رسپی ویژه همراه ما باشید. طعم این غذا متنوع لذیذ و بسیار خوشمزه است.

تهیه یک ماهی با طعم و مزه متنوع و دستور تهیه جنوبی  می توانید در این بخش با ما باشید. طرز تهیه ماهی اندونزی و ماهی زبان با رسپی های ویژه را در آرگا بخوانید.

مراحل تهیه هواری ماهی

مواد اولیه:

  • ماهی: 1 عدد
  • گشنیز: 1 لیوان
  • برنج: 3 پیمانه
  • پیاز: 1 عدد
  • تمر هندی: 1/3 پیمانه
  • گوجه فرنگی: 2 عدد
  • فلفل، زردچوبه، نمک: به میزان لازم
  • زعفران: به میران لازم
  • سیر: 3 حبه

طرز تهیه ماهی هواری:

با رعایت یک سری از نکات در پخت این ماهی می‌ توانید یک ماهی لذیذ و خوشمزه داشته باشید. ابتدا باید ماهی تازه را از بازار تهیه کنید. ماهی را پاک کرده بشورید و بعد از اینکه آب آن خشک شد، درون روغن کمی سرخ کنید. برای اینکه ماهی به تابه نچسبد به آن میزان نمک زده و زمان داده تا روغن به خوبی داغ شده و بعد ماهی را سرخ کنید.

دستور پخت هواری ماهی

شما می‌ توانید برای مزه‌ دار کردن ماهی از سبزی‌ های تازه گشنیز همچنین می توانید از پیاز و سیر برای مزه‌ دار کردن و طعم‌ دار کردن ماهی استفاده کنید. سبزی‌ های شما باید کیفیت بالایی داشته باشد و تازه بوده تا عطر و طعم بهتری به ماهی بدهد.

برای مزه‌ دار کردن ماهی می‌ توانید در ابتدا تمر هندی را با دو لیوان آب ترکیب کرده و ماهی‌ ها را در آن بخوابانید. درون ماهی‌ ها پیاز سیر و سبزیجات معطر اضافه کنید. بعد از سرخ کردن ماهی‌ ها پیاز را درون تابه به همراه مقداری روغن تفت داده تا سبک و شیشه‌ ای شود.

سیر رنده شده را درون پیازها ریخته و تفت داده تا عطر آن بلند شود. ماهی‌ ها را به مواد پیاز افزوده تا کمی عطردار و مزه‌ دار شده کمی فلفل، زردچوبه و نمک به مواد افزوده تا ماهی مزه‌ دار شود. مقداری گشنیز تازه خرد شده و یا گشنیز خشک را روی ماهی‌ ها ریخته و مجدد تفت دهید.

طرز تهیه هواری ماهی

در ابن مرحله از طرز تهیه ماهی هواری گوجه‌ ها را درون ظرف دیگر سرخ کرده و گوجه‌ های سرخ شده را می‌ توانید به صورت دورچین در اطراف ماهی سرو کرده و نوش جان کنید.

در این مرحله باید برنج ماهی را تهیه کنید. برای برنج می‌ توانید به صورت کته یا آبکشی برنج را تهیه نمایید. برنج را از دو ساعت قبل خیس کرده و به آن مقداری نمک بزنید. حالا درون قابلمه آب ریخته و برنج را درون آن ریخته تا نرم شد و آبکشی کنید.

ماهی سرخ شده و گوجه های سرخ شده را به برنج اضافه کنید. این پلو یک لا پلو بوده و در صورتی که گوجه شما کم رنگ باشد به آن مقداری رب اضافه نمایید. می توانید از سبزی تازه تازه نیز درون سس مواد استفاده کرده و با یکدیگر ترکیب نمایید.

بعد از اینکه برنج دم کشید می‌ توانید درون سینی سرو کرده و ماهی و گوجه را به صورت دورچین در کنار پلو سرو نمایید. این پلو طعم فوق العاده‌ای داشته و بدون بو و مزه می‌ باشد. شما در کنار این پلو می‌ توانید از سبزیجات معطر دیگر نیز استفاده کنید. این کار موجود تا ماهی شما بوی کمتری داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان