سهم ۵۸ درصدی بخش عرب‌نشین کشور عراق از کالاهای صادراتی کرمانشاه

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه از سهم ۵۸ درصدی بخش عرب‌نشین کشور عراق از کالاهای صادراتی استان کرمانشاه خبر داد.

سهم 58 درصدی بخش عرب‌نشین کشور عراق از کالاهای صادراتی کرمانشاه

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه از حیث ارزش به بخش عرب‌نشین کشور عراق 58 درصد و به بخش کردنشین این کشور 42 درصد بوده است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و 162 میلیون و 226 هزار دلار کالای صادراتی به وزن 2 میلیون و 233 هزار تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش، رشد 24 درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان کالای صادراتی استان به کشور عراق، 674 میلیون دلار آن به وزن یک میلیون و 92 هزار و 495 تن از طریق گمرکات خسروی و سومار به بخش عرب نشین این کشور صادر شده است که از حیث ارزش رشد 40 درصدی داشته است.

عباس‌زاده ادامه داد: سهم بخش عرب نشین کشور عراق از مجموع کالاهای صادراتی استان کرمانشاه در چهار ماهه نخست سال‌جاری، از لحاظ وزن 49 درصد و از لحاظ ارزش 58 درصد است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه، سهم بخش کردنشین کشور عراق از مجموع کالای صادراتی استان  را مقدار 488 میلیون و 510 هزار دلار به وزن یک میلیون و 140 هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی از طریق گمرکات پرویزخان، شوشمی و شیخ‌صله به اقلیم کردستان عراق ارسال شده است که از حیث ارزش رشد هشت درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: سهم بخش کردنشین کشور عراق از مجموع کالاهای صادراتی استان کرمانشاه در چهار ماهه نخست سال‌جاری  از لحاظ وزن 51 درصد و از لحاظ ارزش 42 درصد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی به هر 2 بخش عربی و کردی کشور عراق شامل میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان