تک نگاری/ این پسر ۱۵ ساله ایرانی شگفتی المپیک پاریس بود!

محمد بیرانوند نماینده ایران در رشته تیراندازی بود.

تک نگاری/ این پسر 15 ساله ایرانی شگفتی المپیک پاریس بود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛محمد بیرانوند در حالی در رقابت های المپیک شرکت کرد که فقط 15 سال داشت.او جوانترین شرکت کننده تاریخ المپیک نبود اما یکی از جوانترین نفرات حاضر در پاریس و جوانترین ورزشکار ایران در تاریخ رقابت های المپیک بود.

محمد بیرانوند در رقابتش در راند اول و دوم امتیاز 23، راند سوم امتیاز 24، در راند چهارم امتیاز 22 و در راند پایانی امتیاز 25 را ثبت کرد. وی در مجموع پنجم راند با 117 امتیاز در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

این در حالی که شش نفر برتر این رقابت‌ها به دور نهایی و فینال راه پیدا می‌کردند، اما بیرانوند نتوانست به حضور در فینال نزدیک شود.

بیرانوند با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا برای اولین بار در تاریخ ایران در رشته اهداف پروازی موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود.

او متولد 4 شهریور 1387 در بروجرد است.تیراندازی در لرستان قدمت دیرینه دارد، مردمان دیار زاگرس از دیرباز تیراندازان قهاری بودند، چه آن زمان که در دوران قبل از انقلاب عشایرهایش حافظ این مرز و بوم بودند و چه در جنگ تحمیلی که آوازه رزمشان شنیدنی است.

نوجوان لرستانی مزد زحماتش را خیلی زود می‌گیرد و در 10 سالگی با وجود سن کم اما استعداد بالا به عضویت تیم ملی نوجوانان درآمده و سپس در 13 سالگی به رده بزرگسالان تیم ملی اهداف پروازی دعوت می‌شود.

محمد بیرانوند با کسب چندین مقام برتر در مسابقات کشوری و مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیایی از جمله افتخارات پدیده تیم ملی تیراندازی کشور است.

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان