زنان در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

مصرف مشروبات الکلی، حتی در مقادیر کم، خطر ابتلا به سرطان پستان که شایع‌ترین سرطان در میان زنان است را افزایش می‌دهد.

زنان در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

الهه جعفرزاده: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بین زنان است و مصرف الکل یکی از ریسک فاکتورهای اصلی برای آن به شمار می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ مقدار «ایمن» و مشخصی برای مصرف نوشیدنی‌های الکلی وجود ندارد و حتی نوشیدن مقدار کمی الکل با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان مرتبط است.

زنان در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد خطر ابتلا به سرطان پستان در زنانی که در هفته حداقل سه مرتبه نوشیدنی الکلی مصرف می‌کنند، در مقایسه با افراد دیگر، 15 درصد بیشتر است. به طوری که در اروپا، موارد سرطان پستان 66 درصد از آمار کلیِ سرطان‌های مرتبط با الکل را در میان زنان شامل می‌شود.

مصرف الکل چه تأثیری بر بدن دارد؟

وقتی الکل می‌نوشیم، بدن اتانول را به ماده‌ای به نام استالدهید تجزیه می‌کند که می‌تواند به DNA ما آسیب برساند. این اتفاق ممکن است منجر به جهش سلولی شود و در برخی موارد فرد را به سرطان مبتلا کند.

الکل هم‌چنین می‌تواند در توانایی بدن برای تجزیه استروژن تداخل ایجاد کند. اگرچه استروژن به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، اما مصرف الکل می‌تواند سطح استروژن در گردش خون را افزایش دهد و توانایی بدن برای متابولیسم آن را کاهش دهد.

بر اساس پژوهش‌ها، تقریباً 70 تا 80 درصد سرطان‌های پستان به استروژن حساس هستند، به این معنی که سلول‌های تومور با رشد و تکثیر به این هورمون واکنش نشان می‌دهند.

زنان در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

به حداقل رساندن مصرف الکل تاحدودی خطر را کاهش می‌دهد

طبق اعلام آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC)، الکل به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل سرطان‌زا طبقه‌بندی شده و به طور علّی با ابتلا به 7 نوع سرطان مرتبط است. مصرف مداوم الکل، علاوه بر سرطان پستان در زنان، خطر ابتلا به سرطان‌های دهان، گلو، مری، کبد، حنجره، روده بزرگ و راست‌روده را افزایش می‌دهد.

هیچ مقدار مشخص و تعریف‌شده‌ای برای مصرف الکل وجود ندارد و خطر ابتلا به سرطان پستان با مصرف هر واحد الکل در روز افزایش می‌یابد. به عبارت ساده، الکل یک سم مهلک برای بدن است و به هر عضوی آسیب می‌رساند.

بعد از تشخیص سرطان پستان، بیماران اغلب سعی می‌کنند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که به آنها کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشند. یکی از این تغییرات مؤثر، کاهش یا حذف مصرف الکل از رژیم غذایی است که فرد را از ابتلا به سایر سرطان‌ها و یا تشدید آنها در امان نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید:

7 عادتی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کمبود این ویتامین خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد

6 سوال مهم که در صورت ابتلا به سرطان سینه باید از پزشک خود بپرسید

4 عادت غذایی ساده برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان

منابع: who ، euronews

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان