هشدار دادستان زرند در خصوص برخورد با نگهبانان خود خوانده باغات پسته

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از صدور دستور شناسایی و بازداشت چند تن از عوامل اخلال در تامین امنیت باغات کشاورزی(به اصلاح نگهبانان خود خوانده) در این شهرستان خبر داد.

هشدار دادستان زرند در خصوص برخورد با نگهبانان خود خوانده باغات پسته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  رضا یعقوبی در کارگروه پیشگیری از وقوع سرقت پسته شهرستان زرند واقع در استان کرمان گفت: در پی نارضایتی تعدادی از کشاورزان و در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته و حمایت از کشاورزان دستور شناسایی و برخورد با نگبانان خود خوانده در دستور کار این دادستانی قرار گرفته است.

وی  با اشاره به اینکه نگهبانان خود خوانده با ارعاب و تهدید باغداران و با جبر و زور خواستار نگهبانی از باغات پسته آن ها بودند  ابراز داشت: تعدادی از نگهبانان اجباری که مخل نظم ،آسایش و آرامش عمومی بودند با معرفی مردم و اقدام اطلاعاتی دستگاه های متولی، شناسایی و با دستور قضایی تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تاکید کرد: دستگاه قضایی در عمل به وعده های خود صادق بوده و  مصمم است که با ایجاد تمهیدات لازم و اجرای دقیق مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، از سرقت محصول پسته، آن هم در سالی که انتظار برداشت قابل توجه پسته وجود دارد، جلوگیری کند؛ اما تحقق این‌ امر نیازمند همکاری همه جانبه کشاورزان و مسئولین مربوطه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همکاری مناسبی از سوی کشاورزان جهت اجرای طرح وجود نداشت، افزود: در سال گذشته کاهش میزان سرقت پسته با تلاش ضابطین و گشت های رضویون بسیج محقق شد و اگر مالکان اراضی مشجر پسته در موعد مقرر و برابر مصوبات اعلام شده نسبت به معرفی نگهبان اقدام کرده و با دوری از اقدامات سلیقه ای به موارد پیش بینی شده عمل می کردند، طعم شیرین به صفر رسیدن آمار سرقت پسته در شهرستان زرند بار دیگر تجربه می شد.

او با تشریح طرح پیشگیری از وقوع سرقت پسته گفت: این طرح با محوریت دادسرا به صورت مرحله ای و تخصصی با همکاری دستگاه های مرتبط که عضو کارگروه های چهارگانه هستند انجام می شود و در حال حاضر با تعیین قاضی ویژه، اقدامات پیش نیاز طرح از قبیل، بکارگیری افراد دارای صلاحیت لازم برای نگهبانی ،از طریق اخذ گواهی عدم سوء پیشینه در حال انجام است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و با آموزش لازم و استفاده از ظرفیت های مردمی و رسانه ای  همراه با بهره گیری از ظرفیت دیگر دستگاه ها، امیدواریم بتوانیم رضایت خاطر کشاورزان را بدست آوریم تا  از آسیب به اقتصاد شهرستان که به نوعی وابسته به تک محصول استراتژیک پسته است جلوگیری نماییم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان