افتتاح نخستین دادگاه صلح کشور در زنجان

نخستین دادگاه صلح در کشور در جریان سفر استانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در شهرستان خرمدره استان زنجان افتتاح شد.

افتتاح نخستین دادگاه صلح کشور در زنجان

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، الفت در آئین آغاز به کار این دادگاه گفت: دومین شعبه دادگاه صلح در کشور نیز به زودی در شهرستان خدابنده استان زنجان بازگشایی خواهد شد.

دادگاه صلح نهاد جدیدی است که به موجب قانون شورای حل اختلاف سال 1402 پیش بینی شده است و ماهیت وجودی این نهاد متفاوت از دادگاه‌های عمومی است.

طبق قانون جدید، دادگاه صلح تمامی صلاحیت‌های شورای حل اختلاف بر اساس قانون سابق، مضاف بر صلاحیت‌های جدیدی که قانونگذار برای آن پیش بینی کرده است را داراست.

این دادگاه، ابتدا باید پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهد، در صورت عدم امکان سازش یا عدم امکان اخذ تصمیم مقتضی و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا در رابطه با ارجاع به شورای حل اختلاف، دادگاه صلح راساً به ماهیت دعوا رسیدگی می‌کند.

خرمدره سومین شهر بزرگ استان زنجان و مرکز شهرستان خرمدره است که در 80 کیلومتری جنوب شرق زنجان واقع شده است و به علت قرار داشتن در کناره جاده بین المللی تهران_بازرگان از نظر شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بهترین و مطلوب‌ترین جایگاه استان قرار دارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان