پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده/ وزش باد و گرد و خاک در این مناطق

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده/ وزش باد و گرد و خاک در این مناطق

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در نقاط مختلف کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان در برخی ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (16 مرداد) این وضعیت با شدت بیشتری در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. چهارشنبه و پنجشنبه (17 و 18 مرداد) بارش پراکنده و رعد و برق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس رخ خواهد داد. 

ضیاییان‌ ادامه داد: جمعه (19 مرداد) در اغلب مناطق جوی آرام خواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور ، برخی مناطق مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد ،شدید گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: طی سه روز آینده در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد

وی افزود: امروز خلیج فارس تنگه هرمز و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (16 مرداد) کمی ابری تا نیمه ابری، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی گرد و خاک حداقل و حداکثر دمای 30 و 41 درجه سانتیگراد و پس فردا (17 مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی گرد و خاک کمترین و بیشترین دمای 30 و 42 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای 14 و 15 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 47 و 48 درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان