فراخوان چهارمین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان چهارمین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی استان خبر داد و گفت: این جشنواره مهر امسال برگزار می‌شود.

فراخوان چهارمین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی افزود: جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی با همکاری قرارگاه شهید آوینی و با هدف شناسایی، تقویت و احیاء آثار موسیقایی بازمانده از نسل‌های گذشته به عنوان بخشی از حافظه فرهنگی هنری اقوام ایرانی در سه بخش شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها، کارآواها و سوگینه و حماسی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در بخش شادیانه‌ها و عاشقانه‌های این جشنواره می‌توانند آثار خود را با محوریت دُوالالی، نای نای، شیرین شیرین، آهای گل، بلال و دی بلال و لالایی به دبیرخانه ارسال کنند، تصریح کرد: برزگری، خرمن‌کوبی، مشک زنی، شیردوشی و قالی‌بافی نیز از جمله آواها و نواهای در نظر گرفته شده برای حضور در بخش کارآواهای این جشنواره به شمار می‌رود.

فرجی همچنین درباره بخش سوگینه و حماسی چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در این بخش، آواها و نواهای مربوط به گاه گریو، شَوخی خوانی، شاهنامه‌خوانی و صیادی در دبیرخانه جشنواره پذیرفته می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هر شرکت‌کننده مجاز است حداکثر سه اثر را در بخش‌های مختلف جشنواره به دبیرخانه ارسال کند و آثار ارسالی هم نباید در دیگر رویدادهای هنری و ادبی حائز رتبه باشد.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به صورت صوتی و تصویری و به همراه مشخصات فردی به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهرنگ تحویل دهند و یا به شماره 09012534104 در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

فرجی با تأکید بر اینکه آثار ارسالی باید از کیفیت لازم در صوت و تصویر برخوردار باشند، گفت: در صورت ارسال اثر به صورت تصویری هم باید فیلم در حالت افقی تهیه شده باشد و در غیر این صورت دبیرخانه ترتیب اثری برای آثار فاقد کیفیت لحاظ نخواهد کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی را 20 شهریور 1403 اعلام و تصریح کرد: هدایای 25، 20 و 10 میلیون ریالی برای برگزیدگان هر بخش از این جشنواره در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، در سومین دوره از جشنواره آواها و نواهای بومی محلی 250 اثر از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری و همچنین برخی استان‌های هم‌جوار به دبیرخانه ارسال شد که در پایان بنا به نظر هیات داوران 12 اثر برگزیده و پنج اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

فراخوان چهارمین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان