تک نگاری؛ امین کاویانی نژاد کیست؟/به دنبال مهم‌ترین مدال زندگی

کاویانی‌نژاد در المپیک پاریس به دنبال آن است که بتواند مهمترین مدال زندگی اش را کسب کند.

تک نگاری؛ امین کاویانی نژاد کیست؟/به دنبال مهم‌ترین مدال زندگی

سعید آقایی؛ امین کاویانی‌نژاد متولد 1 آذر 1377 در اندیمشک است. پسری خوش قد و قامت از دیار خوزستان مهد کشتی فرنگی که برخلاف سایر خوزستانی ها به جای فوتبال، کشتی را انتخاب کرد. این انتخاب شاید بر گرفته از نژاد لر کاویانی نژاد باشد.

داستان درخشش و مدال آوری کاویانی نژاد همانند ساروی نه از رده های پایه بلکه از رده امیدها آغاز شد و او در رقابتهای امیدهای جهان بیدگوشچ 2017 نخستین مدال مهم و بین المللی زندگی اش را کسب کرد و برنز گرفت. 4 سال بعد کاویانی نژاد این مدال را یک پله ارتقا داد و در بلگراد 2021 نقره گرفت.

او در رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا به ترتیب در دهلی نو 2020 و آلماتی 2021 طلا گرفت و در آستانا 2023 نقره را تصاحب کرد. امین در بازیهای آسیایی هانگژو 2022 مدال نقره را به سینه زد. مدال برنز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه 2021 از دیگر افتخارات اوست.

کاویانی نژاد یک دوره در رقابتهای جهانی 2019 حضور یافته که البته خیلی زود از دور رقابتها کنار رفت. او در المپیک پاریس به دنبال آن است که بتواند مهمترین مدال زندگی اش را کسب کند.

در وزن 77 کیلو کشتی فرنگی المپیک پاریس 16 نفر حضور دارند و امین کاویانی‌نژاد در دور اول به مصاف پنا فلورس از کوبا می‌رود و در صورت برتری در مرحله بعد با برنده آمویان از ارمنستان و سارکینن از فنلاند مبارزه خواهد کرد. نبرد با آمویان ارمنی یکی از مدعیان این وزن مهمترین مبارزه کاویانی نژاد خواهد بود.

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان