ایمپلنت لیزری و مزیت های آن

ایمپلنت لیزری دارای امزیت های زیادی است و قرار است این روش درمانی را برایتان مورد بررسی قرار دهیم و برای این که اطلاعاتی کافی در این زمینه بدست آورید نیاز است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ایمپلنت لیزری و مزیت های آن

امروزه از لیزر در صنعت های متفاوتی استفاده می شود و یکی از مهم ترین کاربرد های این مورد در دندانپزشکی می باشد و امروزه ایمپلنت لیزری یکی از روش هایی است که شما با استفاده از ان ها می توانید به راحتی دندان های خود را بکارید و درد کم تری را نسبت به سایر روش ها داشته باشید. در ادامه اطلاعاتی رد مورد این موضوع و کاربرد ها و مزیت هایی که دارد را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با این مورد بیش تر آشنا شوید.

   کاربرد لیزر و دندانپزشکی

ایمپلنت لیزری و مزیت های آن

یکی از روش های کاشت دندان که می تواند تجربه بسیار خوبی را برای بیمار به همراه داشته باشد ایمپلنت لیزری است. البته که باید بدانید که لیزر نام کلی برای طول موج های نوری بوده و در بسیاری از موارد درمانی به کمک انسان ها می آید. ایمپلنت  یکی از روش های بسیار خوب برای درمان دندان های از دست رفته می باشد و نوع لیزری آن یکی از بهترین انتخاب هایی می باشد که می توانید داشته باشید.

استفاده از این روش برای پزشک و بیمار بهتر می باشد و متخصص دید بهتر و کنترل دقیق تری دارد و در نهایت شما نیز درد بسیار زیادی را در این زمینه تحمل نخواهید کرد. نور لیزری که در این زمینه استفاده می شود دارای پرتو کوچک کنترل شده و نوری با شدت بالا می باشد و لیزر ها بسیار دقیق بوده و می توانند روی بخش کوچکی متمرکز شده و برای جراحی های دهانی و دندان بسیار خوب می باشد. در واقع لیزر ها ز نظر متخصصان می تواند یکی از بهترین جایگزین ها برای ابزار های سنتی دندانپزشکی می باشد و می توانند با کاهش خونریزی و بهبودی سریع و کاهش ناراحتی های بعد از جراحی احتمال عفونت را نیز کم کرده و زخم های شما سریع تر از قبل بهبود پیدا خواهد کرد.

ایمپلنت دندان با استفاده از یک پیچ از جنس تیتانیوم انجام می شود و این پیچ به صورت مستقیم رد استخوان فک قرار می گیرد و بعد از قرار دادن ایمپلنت نیاز به ترمیم خواهید داشت. معمولا دوره بهبودی در روش های قبلی بین چند روز الی یک هفته می باشد و با استفاده از این پیچ ها شما می توانید قطعات سفارشی را در بخش های از دست رفته دندان ها جایگزین کنید. در واقع این پیچ ها در حین غذا خوردن و خوابیدن جا به جا نمی شوند و چون ثابت می شوند بسیار بهتر از دندان های مصنوعی می باشد و با استفاده از این روش شما به راحتی می توانید بدون هیچ تپقی حرف بزنید و این مورد در صورتی است که اگر شما از دندان های مصنوعی استفاده کنید احتمال این که تا چند روز نتوانید حرف بزنید بسیار زیاد خواهد بود.

ایمپلنت لیزری

مزیت های ایمپلنت با متد جدید

ایمپلنت لیزری دارای مزیت هایی می باشد و در ادامه قرار است تمامی این مزیت ها را برای شما همراهان عزیز مورد بررسی قرار دهیم.

  • استفاده از ایمپلنت لیزری می تواند با کاهش خونریزی و آسیب دیدگی همراه باشد.
  • بعد از درمان با این مت یک پوشش انعقادی در دهان تولید می شود و از زخم شما در برابر ورود میکروارگانیسم ها پیشگیری خواهد شد و نام این پوشش انعقادی پانسمان بیولوژیکی می باشد.
  • لیزر های دندانی دقت بسیار بیش تری نسبت به سایر ابزار های دندانپزشکی دارند و باعث کاهش آسیب دیدن بافت های اطراف دندان می شود.
  • این مورد می تواند خطر عفونت های باکتریایی را به شدت کاهش داده و این مورد به دلیل ایجاد پوشش ضد انعقادی بیولوژیکی می باشد.
  • زخم های شما در این میان ممکن است نیاز به بخیه نداشته باشند و طول عمل بسیار کوتاه تر از سایر روش های ایمپلنت خواهد بود.
  • در این روش زخم های شما سریع تر بهبود پیدا می کنند و این موضوع به دلیل بافت های نرم می باشد و می توانند خود را سریع تر بهبود بخشند. در واقع شما با استفاده از این روش می توانید به زودی از دندان های خودتان استفاده کنید و طول درمان نخواهید داشت.

ایمپلنت با لیزر

روش انجام دادن این جراحی

این جراحی با لیزر انجام می شود و مراحلی دارد که در ادامه آن ها را برایتان بررسی می کینم و اطلاعات شما را در این زمینه نیز بالا می بریم.

  • این جراحی حدودا 20 الی 40 دقیقه زمان می برد.
  • باید بی حسی موضعی انجام شده و متخصص با استفاده از لیزر مخاط را قطع خواهد کرد تا بهبودی سریع تر و خون ریزی را متوقف نماید.
  • بعد از این کار ایمپلنت ها که شامل پیچ هایی با جنس تیتانیوم می باشند را با دستگاه مخصوص در دهان شما تعبیه می کند.
  • در واقع شما بعد از این کار سه الی چهار ماه باید از تاج های موقت دندانی استفاده کنید تا تاج اصلی و دائمی تان حاضر شود.
  • در این ماه ها ایمپلنت ها با استخوان فک ادغام می شود و می توان از نوع دائمی تاج ها در این زمینه استفاده کرد و قبل از آن بهتر است این کار را انجام ندهید.

خطرات این کار

هر جراحی دارای یک سری از خطرات احتمالی می باشد و باید بدانید که ایمپلنت لیزری نیز دارای خطراتی می باشد. با این حال نیاز است تا یادآوری کنیم که این روش ایمن تر از سایر روش های سنتی می باشد و شما می توانید بعد از این جراحی به کار های عادی روزانه تان برسید و کم تر درگیر عفونت های دندانی شوید زیرا بعد از استفاده از لیزر نیازی به تمیز کردن و ضد عفونی کردنشان نمی باشد.

آشنایی با مزیت های ایمپلنت

ممنوعیت های استفاده از این روش

این روش نیز مانند سایر جراحی ها دارای یک سری از ممنوعیت هایی می باشد و بهتر است با این مورد آشنا باشید. افراد دارای بیماری های مزمن و دارای اختلالات متابولیک نباید از این مورد استفاده نمایند. در گذشته فقدان استخوان در ناحیه کاشت باعث می شد تا دیگران این جراحی را انجام ندهند و باید از دندان های مصنوعی در این زمینه استفاده می کردند و این موضوع را باید در نظر داشته باشید که به لطف روش های جدید این مورد نیز امکان پذیر شده است.بعد از این جراحی امکان دار تا سه روز تورم جزئی را در این زمینه متوجه شوید و در این میان نباید فشار زیادی به این بخش از دهان خود وارد کنید.

اگر از این مورد رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد ایمپلنت کامل فک بالا و پایین و اینپلنت دیجیتال  نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این میان استفاده نمایید ووارد بخش های مربوطه شده و مطالب را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان