ماجرای مجوز ویژه سردار سلیمانی به سخنگوی سپاه پاسداران درباره انتخابات ریاست جمهوری

روزنامه اعتماد در مطلبی به بررسی اظهارات سخنگوی سابق سپاه پاسداران، درباره حضور نظامیان در انتخابات پرداخته است.

ماجرای مجوز ویژه سردار سلیمانی به سخنگوی سپاه پاسداران درباره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصلاح طلب اعتماد در گزارشی به بهانه پایان دوران سخنگویی سردار رمضان شریف در سپاه پاسداران، به برخی موضع گیری ها و اظهارات او در دوران حضورش در این سمت پرداخته است.

در بخشی از این مطلب آمده است؛

یکی از پربازتاب‌ترین اظهارات رمضان شریف در مورد سپاه به پاسخ او به موضوع «کاندیداتوری نظامیان برای ریاست‌جمهوری» باز می‌گردد. در سال 1399 او با حضور در برنامه‌ای در رادیو تهران در این باره گفت: «هیچ کدام از کاندیداهایی که امروز از آنها به عنوان نظامی تعبیر می‌شود نظامی کلاسیک نبوده‌اند. آنها با شروع جنگ وارد عرصه شده‌اند و رشادت‌ها از خود نشان داده‌اند. در فصل انتخابات نگاه افکار عمومی به سمت برخی از آنهاست. این به معنی آن نیست که سپاه و نیروهای مسلح به دنبال ریاست‌جمهوری است. هیچ انگیزه‌ای برای سپاه در این حوزه وجود ندارد کما اینکه سردار سلیمانی هم کاندیداتوری خود را به‌ شدت تکذیب می‌کردند و هیچگاه قصد ورود به این عرصه را نداشتند. ساختار جمهوری اسلامی مشخص است و رییس‌جمهور وظایف مشخص دارد. اگر کسی هم سابقه حضور در دفاع مقدس را دارد و قصد ورود به انتخابات را دارد به معنای قبضه کردن امور به دست نظامیان نیست و به نظرم بیش از 50 میلیون از جمعیت ما انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند.»

او در همان ایام با تعریف خاطره‌ای از سردار سلیمانی درباره شایعه نامزدی او در انتخابات گفت: «شاخص‌ترین و محبوب‌ترین فرمانده ما که مردم به او لقب سردار دل‌ها را دادند، شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی بود. 3 ماه قبل از شهادت ایشان، من جلسه‌ای با او داشتم. ایشان خطاب به من گفت: به عنوان مسوول روابط ‌عمومی و سخنگوی سپاه می‌خواهم چیزی را به شما بگویم. هر موقع شنیدید قاسم سلیمانی می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، نیازی نیست شما با من تماس بگیرید و صحت و سقم موضوع را جویا شوید. از جانب من مسوول هستید که این موضوع را به ‌شدت تکذیب کنید؛ زیرا آن چیزی که من به عنوان یک پاسدار می‌خواهم، سربلندی و عزت مردم ایران است و اساسا به این موضوعات فکر نمی‌کنم.»

خردادماه سال جاری نیز او در ایام نزدیک به انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری این اظهارات را با ادبیات دیگری تکرار کرد و گفت: «این موضوع بارها و بارها توسط فرمانده کل سپاه و نماینده ولی‌فقیه در سپاه اعلام شده که همه کسانی که از شورای نگهبان تاییدیه حضور در میدان را گرفتند برای سپاه محترم هستند و سپاه نه به نفع آنها و نه علیه آنها هیچ کاری صورت نخواهد داد.»

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان