برادر کشی در نقش جهان

بار دیگر باید شاهد دیدن بازیکنان لژیونر ایرانی مقابل تیم های لیگ برتری باشیم.

برادر کشی در نقش جهان

ایمان گودرزی؛ تیم فوتبال سپاهان ایران در اولین بازی مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا باید امروز در ورزشگاه نقش جهان رو در روی شباب الاهلی امارات قرار گیرد. باشگاه شباب الاهلی دبی در سال 2017 و با ادغام دو باشگاه دبی و الشباب به باشگاه الاهلی تأسیس شد و در 7 فصل اخیر این تیم موفق شد که دو بار عنوان قهرمانی و دو بار هم به مقام نایب قهرمانی در لیگ امارات دست یابد. شباب الاهلی از زمان تأسیس تا به امروز تاکنون 4 بار برابر تیم‌های ایرانی فولاد خوزستان و پدیده مشهد قرار گرفته که حاصل آن کسب دو پیروزی و دو تساوی بوده و این تیم اماراتی تاکنون شکستی را برابر ایرانی‌ها متحمل نشده است. سپاهان فردا می‌تواند با پیروزی برابر شباب الاهلی طلسم پیروز نشدن تیم‌های ایرانی برابر نماینده امارات را بشکند و گام به دیدار با الغرافه قطر بگذارد. اما نکته اصلی این بازی حضور سردار آزمون و سعید عرت اللهی مقابل سپاهان است. آزمون که سابقه بازی در تیم سپاهان را نیز در گذشته دارد حالا باید روبروی یکی از تیم های شروع دوران حرفه ایش قرار بگیرد. اما این اولین باری نیست که یک لژیونر ایرانی در رقابت های آسیایی مقابل یک تیم از لیگ برتر ایران قرار می گیرد که در زیر مهم ترین ها را مرور می کنیم؛

مهرزاد معدنچی - 2010

در فصل 2010 لیگ قهرمانان آسیا، مهرزاد معدنچی با تیم الهلال در مرحله گروهی مقابل مس کرمان قرار گرفت و در بازی رفت که با نتیجه 4-2 یه نفع مس به پایان رسید مهرزاد گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

فرهاد مجیدی - 2014

برادر کشی در نقش جهان

یکی از تقابل های به یادماندنی تاریخ فوتبال ایران در آسیا بازی الغرافه مقابل پرسپولیس در سال 2014 است. جایی کهفرهاد مجیدی باید روبروی علی کریمی و پرسپولیس قرار می گرفت. مجیدی در اواخر آن بازی، از زمین مسابقه اخراج شد. او پس از اخراج، لباس آبی و عدد 4 را به هواداران پرسپولیس نشان داد.

مهدی طارمی - 2018، 2019

برادر کشی در نقش جهان

از چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2018، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پس از قبول شکست مقابل الاهلی در گام نخست، به دوحه سفر کرد و مقابل الغرافه به میدان رفت. این دیدار نهایتا با شکست 3 بر 0 شاگردان ساغلام همراه شد. مهدی طارمی با پیراهن الغرافه مقابل تراکتور 2 گل زد، یک پنالتی خراب کرد و یک پاس داد که مدافع تراکتور به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2019 نیز طارمی در لباس الغرافه به ذوب‌آهن گل زد، ولی ذوبی‌ها با برد 3 بر 2 به مرحله گروهی رسیدند.

مرتضی پورعلی گنجی _ 2019، 2018

برادر کشی در نقش جهان

مرتضی پورعلی گنجی با تیم السد 2 بار مقابل تیم های ایرانی به میدان رفت که در هر دو بازی شکست خورد و به قطر برگشت. در سال 97 پرسپولیس  با گل‌به‌خودی پورعلی‌گنجی، السد را شکست داد. این بازیکن یک‌بار هم در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا 2017 برابر استقلال در ترکیب السد قطر حضور داشت که در ضربات پنالتی مغلوب آبی‌ها شد.

مهدی رحمتی - 2020

برادر کشی در نقش جهان

در مرحله پلی آ لیگ قهرمانان آسیا 2020 شهرخودرو و السیلیه قطر به مصاف هم رفتند. بازی بدون گل به ضربات پنالتی رفت و مهدی رحمتی، دروازه‌بان شهرخودرو پنالتی کریم انصاری‌فرد را مهار کرد تا شهرخودرو برنده این مسابقه شود.

رامین رضاییان - 2020

برادر کشی در نقش جهان

آخرین لژیونری که در یک رقابت آسیایی مقابل تیم های لیگ برتر قرار گرفته رامین رضاییان است. 4 سال پیش بود که رامین رضاییان در لباس الدحیل میزبان پرسپولیس بود. رامین در آن بازی یک موقعیت گلزنی خوب را مقابل حامد لک هدر داد ولی در نهایت بازی را با ضربه پنالتی معز علی بردند.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان