تک نگاری؛ محمدهادی ساروی کیست؟/در انتظار فیگور بدنسازی!

ساروی می‌خواهد در پاریس انتقام شکست توکیو را از آرتور الکسانیان چغر بگیرد و طلا را از آن خودش کند.

تک نگاری؛ محمدهادی ساروی کیست؟/در انتظار فیگور بدنسازی!

سعید آقایی؛ محمدهادی ساروی متولد 16 دی 1376 در آمل و روستای دارکلا است. وی از سال 1390 وقتی که 14 ساله بود به‌صورت جدی وارد رشته کشتی شد. او از همان دوران کودکی و با تماشای کشتی های قاسم رضایی همشهری خود عاشق این رشته شد و تصمیم گرفت تا جا پای قهرمان حهان و المپیک بگذارد. هر زمان که قاسم رضایی به تورنمنتی می رفت و با مدال بازمی گشت، هادی جزو مستقبلین او در آمل بود و اسطوره خود و مربی سالهای بعد خود را از نزدیک می دید.

داستان مدال های محمدهادی ساروی از امیدهای قهرمانی جهان در بوداپست 2019 آغاز شد که مدال برنز را به سینه زد. او برخلاف سایر همقطارانش درخشش را نه از رده های پایه بلکه از سنین نزدیک به بزرگسالی آغاز کرد. یک سال بعد او در جام جهانی بلگرارد 2020 باز هم برنز گرفت. او همان سال در رقابتهای کشتی قهرمان آسیا در دهلی 2020 مدال طلا گرفت و در 2024 در بیشکک آن را تکرار کرد. او در نخستین حضورش در رقابتهای جهانی در 2019 مدال نگرفت و پنجم شد اما در اسلو 2021 جبران مافات کرد ومدال طلا گرفت و فیگور او پس از کسب مدال طلا برابر دوربین ها همانند یک قهرمان بدنسازی و پرورش اندام به شدت وایرال شد. هادی اما در دو دوره بعدی یعنی در بلگراد 2022 و 2023 نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و به مدال بزنر بسنده کرد.

ساروی در بازیهای آسیایی 2022 هانگژو نیز مدال طلا را به سینه زد.

او در بازیهای المپیک توکیو 2020 نیز حریف آرتور الکسانیان ستاره کارکشته و کهنه کار ارمنی نشد و باز هم برنز گرفت اما حالا بعد از گذشت 3 سال با تجربه بیشتر می خواهد در پاریس انتقام شکست توکیو را از این ارمنی چغر بگیرد و طلا را آنلاک کند. اتفاقی که با توجه به مسیر پیش روی ساروی و قرعه مناسبش برای او محتمل است.

در وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس 16 نفر وزن کشی کرده‌اند و محمدهادی در دور اول با رائو از آمریکا مبارزه خواهد کرد که در صورت پیروزی در مرحله بعد با برنده دیدار دوژنبیکوف از قزاقستان و ونکاتیس از لتونی مبارزه می‌کند.

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان