انتقاد بدون تعارف جمهوری اسلامی از پزشکیان: باید فاتحه دولت را از همین ابتدا خواند اگر... /انتصابات روزهای اخیرتان صدای بی صدایان نبوده است

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به پزشکیان نوشت: قرار بود شما همکارانی را دور خود جمع کنید که صدای بی‌صدایان باشند. بدون تعارف باید به شما بگوئیم احکامی که در چند روز گذشته صادر کرده‌اید دارای چنین گرایشی نیست. اگر اعضای کابینه‌تان هم از همین قماش باشند، باید از همین ابتدا فاتحه دولت چهاردهم را خواند.

انتقاد بدون تعارف جمهوری اسلامی از پزشکیان: باید فاتحه دولت را از همین ابتدا خواند اگر... /انتصابات روزهای اخیرتان صدای بی صدایان نبوده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی ریاست ‌جمهوری چهاردهم، دو نکته در سخنان دکتر پزشکیان از سایر مطالب برجسته‌تر بودند؛ یکی استفاده از کارشناسان و دیگری تکیه بر تعالیم به یادگار مانده از امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه به ویژه در مورد کارگزاران دولت اسلامی و رعایت‌ حال اقشار ضعیف مردم.

پای‌ بندی به این دو نکته مهم و راهبردی را باید از بررسی اقدامات اولیه و احکامی که در چند روز گذشته توسط رئیس‌ جمهور پزشکیان صادر شده به دست آورد. سخن درباره اقدامات و مواضع اتخاذ شده در موضوعات مختلف را به زمان دیگری موکول می‌کنیم و اکنون به بررسی احکام صادره می‌پردازیم تا مطابقت آنها با تکیه بر کارشناسان و توجه به اقشار ضعیف روشن شود.

بنا نداریم از افراد بطور مشخص نام ببریم یا درباره جزئیات و ابعاد پرونده‌های آنان مطلبی مطرح کنیم. به نظر می‌رسد اشاره به بعضی ویژگی‌ها برای رساندن مطلب و نقد عملکرد آقای رئیس‌ جمهور کافی باشد.

عادت کردن به زندگی در مناطق اعیان‌نشین و برخورداری از رفاه مطلق، از ویژگی‌های بعضی از منصوبین است. درباره همین افراد تعابیری وارد ادبیات سیاسی جامعه ما شده که خوشایند نیست. خودشان نیز در امتحانی که با تصدی مسئولیت‌های مختلف پس داده‌اند کارنامه قابل قبولی ندارند. بعضی دیگر از افرادی که حکم گرفته‌اند نیز علاوه بر اینکه مسئولیتی که برعهده آنها گذاشته شده با رشته تحصیلی و سوابق کاریشان تناسبی ندارد، در شرایطی زندگی کرده و می‌کنند که به احتمال بسیار زیاد از وضعیت معیشتی اقشار ضعیف اطلاعی ندارند.

این موارد هرچند شامل تمام افرادی که حکم گرفته‌اند نمی‌شود ولی وجود مواردی در میان آنان با این ویژگی‌ها نشان می‌دهد در همین روزهای آغازین مسئولیت، رئیس جمهور جدید ما به این دو وعده بسیار مهم و ارزشمند خود یعنی استفاده از کارشناسان و نزدیک شدن به اقشار ضعیف جامعه پای‌بندی چندانی نشان نداده است.

نگرانی فقط درباره این چند فقره حکم صادرشده نیست، آنچه نگران‌کننده است روندی است که شروع شده است. این روند اگر ادامه پیدا کند، از وعده‌های انتخاباتی رئیس ‌جمهور دولت چهاردهم چیزی باقی نخواهد ماند و ایشان از تکیه بر کارشناسی و نزدیک شدن به اقشار ضعیف جامعه محروم خواهد شد.

قطعاً آقای رئیس‌ جمهور می‌دانند که طبق نظر مولای متقیان، هرگز انسان پرپولی در هیچ جامعه‌ای بدون آنکه حق این و آن را ضایع کرده باشد وجود نخواهد داشت. بنابراین، نباید به سخن توجیه‌گرانه کسانی که می‌گویند چه اشکالی دارد افراد مرفه و صاحبان ثروت عهده‌دار مسئولیت‌ها باشند اعتنا کرد. اینان همان «مرفهان بی‌درد» هستند که امام خمینی همواره درباره سپردن مسئولیت‌های کلیدی به آنها هشدار می‌دادند و چون ما به آن هشدارها عمل نکردیم به مصائب بزرگ امروز مبتلا شده‌ایم که شاهد فاصله طبقاتی وحشتناک میان مردم و حکمرانان هستیم. حکمرانان، حرف مردم را نمی‌شنوند و اگر بشنوند آن را نمی‌فهمند و این بزرگ‌ترین درد جامعه امروز ماست.

قرار بود شما همکارانی را دور خود جمع کنید که صدای بی‌صدایان باشند. بدون تعارف باید به شما بگوئیم احکامی که در چند روز گذشته صادر کرده‌اید دارای چنین گرایشی نیست. اگر اعضای کابینه‌تان هم از همین قماش باشند، باید از همین ابتدا فاتحه دولت چهاردهم را خواند.

ما که این هشدار را می‌دهیم، خیرخواهتان هستیم و می‌خواهیم به راهی بروید که امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه پیش پای مالک اشتر گذاشت. این خیرخواهی را بپذیرید و راهتان را از همین ابتدا از مرفهین جدا کنید آقای رئیس‌ جمهور نهج‌البلاغه‌خوان!

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان