۷۸۹ میلیارد تومان سهم راهداری کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از مبلغ ۷۸۹ میلیارد تومان سهم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

789 میلیارد تومان سهم راهداری کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه سیدشهرام کهریزی در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص اقدامات صورت گرفته در راهداری، اظهار کرد: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با معیشت، ایمنی و آسایش مردم ارتباط دارد.

وی افزود: راهداری متشکل از چهار معاونت راهداری، معاونت حمل و نقل، معاونت فنی و راه‌های روستایی و معاونت توسعه مدیریت و منابع، که هر کدام از این معاونت‌ها ادارتی را زیر مجموعه دارند و 16 اداره با معاونین در ارتباط مستقیم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در 14 شهرستان تابعه استان کرمانشاه اداراتی مستقر داریم و تعدادی از همکارانمان مشغول انجام کار هستند پنج مدیر پایانه داریم، پایانه مرزی پرویزخان، سومار، شوشمی و شیخ‌صله که همکارانمان در راستای مبادلات تجاری و ترانزیت کالا و ورود و خروج مسافر انجام وظیفه می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اضافه کرد: حدود 481 دستگاه خودرو سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در طول سال عملیات برف‌روبی، مناسبت‌های مختلف، تردد ایام نوروز و اربعین در خدمت هموطنان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد 37 راهدارخانه ثابت در طول سال بصورت شبانه‌روزی آماده انجام وظیفه می‌کنند، در فصل زمستان بنا به ضرورت 48 راهدارخانه به صورت ثابت و سیار مشغول کار هستند، در کل استان 42 واحد، مجتمع خدمات رفاهی داریم که در صدد بالا بردن کیفیت آنها هستیم‌.

کهریزی ادامه داد: در استان کرمانشاه 464 کیلومتر بزرگراه، 494 کیلومتر راه اصلی، حدود هزار و 823 کیلومتر راه فرعی، پنج هزار و 195 کیلومتر راه روستایی و نزدیک به هشت هزار کیلومتر در کل استان راه‌هایی داریم که همکاران مشغول انجام وظیفه و خدمات هستند.

وی بیان کرد: راهداری معدود اداره‌ای است که با چهار بخش پلیس مراودات اداری دارد با پلیس راه، پلیس گذرنامه در مرزهای استان پلیس اقتصادی در پایانه‌های مرزی و با مرزبانی در مرزهای استان همکاری داریم، در ایام نوروز از 15 اسفند تا 15 فروردین طرح نوروزی را داریم، بعد از نوروز برای برگزاری جلسات استانی برای مراسم اربعین حسینی آماده می‌شویم.

کهریزی افزود: صنایع هوایی و صنایع ریلی به خاطر تحریم‌ها دچار نقص شده و بیشتر حجم تردد روی حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته است، در استان کرمانشاه از حالت سنتی به سمت هوشمندسازی راه‌ها پیش رفتیم.

وی تشریح کرد: در استان کرمانشاه 96 سامانه تردد شمار داریم که تا پایان سال‌ به 122 سامانه افزایش می‌یابد، در حال حاضر تمامی رفت و آمدهای جاده‌ها رصد می‌شود، تمامی ماشین‌آلات راهداری مجهز به سیستم ردیاب هستند.

کهریزی اضافه کرد: در هر استان یک مرکز مدیریت راه‌ها داریم، تمامی راه‌های استان را توسط 33 سامانه پایش تصویری رصد می‌کنیم، هر ورود و خروج به استان با این سامانه قابل رصد است.

وی عنوان کرد: 40 سامانه عکس‌برداری جدید را در راه‌های استان درحال راه‌اندازی است، 37 سامانه نظارتی جدید تا آخر سال بهره‌برداری می‌شود و مرکز مدیریت راه‌ها به فضای 200 متری برسد و تعداد تلویزیون‌ها به سه برابر برسد. ‌

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که تعداد حوادث را به حداقل برسانیم، برای این کار باید نقاط پرحادثه را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در کل کشور 887 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد، 19 نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه است ، 10 نقطه برطرف شد و سه نقطه تا آخر هفته اصلاح می‌شود و 6 نقطه می‌ماند که تا پایان سال برطرف می‌شود.

وی با اشاره به ترمیم روکش آسفالت، نصب تابلو، تجهیز روشنایی مسیر اربعین از ورودی تا خروجی استان، عنوان کرد: در زمان سفر اربعین روشنایی کل مسیر تامین خواهد شد و خاموشی نخواهیم داشت، 14 هزار مترمربع سایبان در مسیر خسروی نصب شده، علاوه بر اقدامات صورت گرفته در جاده برکت، جدول کشی و ساماندهی پایانه مرزی خسروی، برنامه فرهنگی از جمله روایتگری از شهدا و توزیع اقلام را در اربعین خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار 600 میلیارد تومان اعتبار که 200 میلیارد سهم استان است با کمک استاندار در شورا تصویب شد و 400 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای نوسازی جاده‌ها استفاده کردیم.

کهریزی در پایان در رابطه با بودجه سالیانه خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته 820 میلیارد ریال درآمد راهداری بوده که در سه ماهه نخست سال جاری با رشد 375 درصدی به 789 میلیارد تومان رسیده که در راستای جاده سازی، افزایش سیستم‌های هوشمند و علامت گذاری مسیرها هزینه می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان