هشدار عجیب ترامپ به گوگل / مراقب باشید تعطیل نشوید!

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، که معمولاً به اظهارنظرهای جنجالی و حاشیه‌برانگیز شناخته می‌شود، در جدیدترین گفت‌وگوی خود با ماریا باریرومو، خبرنگار فاکس، اشاره کرد که «گوگل باید مراقب باشد؛ زیرا آن‌ها بسیار غیرمسئولانه عمل کرده‌اند. احساس می‌کنم که گوگل در مرز تعطیلی قرار دارد. فکر می‌کنم کنگره آن را قبول خواهد کرد.»

هشدار عجیب ترامپ به گوگل / مراقب باشید تعطیل نشوید!

به گزارش خبرآنلاین، اظهار نظر عجیب ترامپ به نوعی انتقاد به رفتار گوگل در قبال او پس از سوءقصد به جانش محسوب می‌شود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پس از سوءقصد به جان ترامپ با او تماس گرفت؛ اما هیچ تماسی از سوی مقامات گوگل با وی برقرار نشد. ترامپ می‌گوید: «هیچ‌کس از گوگل با من تماس نگرفت.»

ترامپ پیش‌تر فیس‌بوک را «دشمن مردم» خطاب می‌کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد نظر ترامپ پس از تماس زاکربرگ با او تغییر کرده است. مارک اندرسن و بن هوروویتز، دو نفر از حامیان مالی کمپین انتخاباتی ترامپ، پیش‌تر نگرانی‌های خود را از قدرت و نفوذ گوگل اعلام کردند. به‌عقیده‌ی آن‌ها گوگل از 95 درصد از کشورهای دنیا قدرتمندتر است. پیتر تیل، یکی دیگر از حامیان ترامپ، از سال‌ها پیش اقدامات نظارتی علیه گوگل را تأمین مالی می‌کند و حتی در مقطعی این شرکت را «خیانتکار» می‌خواند.

جی‌دی ونس، معاون ترامپ، با تمجید از لینا خان، رئیس کیسیون فدرال تجارت آمریکا، با به‌ چالش کشیدن گوگل در مسائل ضدانحصاری می‌گوید: ««او کار بسیار خوبی انجام می‌دهد و از درهم شکستن شرکت‌های فناوری بزرگ حمایت می‌کند. آیا گوگل نیاز به داشتن یوتیوب دارد؟ آیا گوگل باید همه‌ی این پلتفرم‌ها را که زیر چتر خود ساخته است، در اختیار داشته باشد؟ همین قضیه برای اینستاگرام، فیس‌بوک و سایر سرویس‌های متا نیز صدق می‌کند.»

به‌باور ونس نتایج جست‌وجوی گوگل تهدیدی بزرگ‌ برای دموکراسی محسوب می‌شود: «اگر شیوه‌ی کسب اطلاعات اساساً مغرضانه باشد، فکر می‌کنم این در مقایسه با سایر تهدیدها، تهدیدی بسیار بزرگ‌تر برای دموکراسی خواهد بود.» در واقع ونس با این استدلال که کنترل اطلاعات محرمانه‌ی کاربران در دست یک شرکت فناوری پیشرفته است، ادعا می‌کند که گوگل در انتخابات تقلب می‌کند.

النا کاگان، قاضی دیوان عالی آمریکا، می‌گوید: «هنگامی که پلتفرم‌ها برای نمایش محتوا در فیدها یا نحوه‌ی نمایش و سازماندهی آن از استانداردها و دستورالعمل‌های خود استفاده می‌کنند، در حال انتخاب‌های ابرازی هستند و از آنجا که این کار درست است، پلتفرم‌ها از حمایت متمم اول قانون برخوردار می‌شوند.» کاگان در واکنش به صحبت‌های ونس می‌گوید: «دولت نمی‌تواند فقط با ادعای علاقه به تعادل بهتر در بازار، به هدف خود برسد.»

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان