آیت‌الله کریمی جهرمی: برخی آقایان بر روی منبر کفر می گویند ولی کسی آنان را مواخذه نمی کند/ دادگاه ویژه را نباید سیاسی‌ کرد

آیت الله کریمی جهرمی یکی از وظایف اصلی دادگاه ویژه روحانیت را نظارت بر برنامه های صدا و سیما که روحانیون در آن شرکت دارند دانست و گفت: اشخاصی روی منبر کفر می‌گویند، در پی ترویج معصومین علیهم السلام نیستند ولی کسی آنان را مواخذه نمی کند.

آیت‌الله کریمی جهرمی: برخی آقایان بر روی منبر کفر می گویند ولی کسی آنان را مواخذه نمی کند/ دادگاه ویژه را نباید سیاسی‌ کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار دادستان دادگاه ویژه روحانیت بر لزوم صیانت از حوزه و طلاب بدون جهت گیری های سیاسی تاکید کرد.

آنگونه که جماران روایت کرده، آیت الله کریمی جهرمی در ابتدای سخنان خود با تقدیر و تشکر از برخی فعالیت های انجام شده، با اشاره به جایگاه این نهاد گفت: دادگاه ویژه روحانیت باید محل حضور افراد ناصح، خیرخواه و دلسوز جامعه و دلسوز روحانیت باشد و نباید گذاشت عوامل فاسد یا نفوذی که با روحانیت رابطه ی خوبی ندارند به این جایگاه وارد شون

یثیت این نهاد را از بین ببرند.

آیت الله کریمی جهرمی سپس با بیان اینکه روحانیت نیز مانند سایر مردم دچار اشتباه و خطا می شود، پیشگیری را مقدم بر اقدامات قضایی دانست و به دو راه مهم در این موضوع اشاره کرد و گفت: ما نباید مدام اعلام کنیم که جوانان برای ورود به حوزه بیایند بلکه باید بعد از بررسی های دقیق از اخلاق و رفتار فرد متقاضی ورود به حوزه، با شناخت کامل از خودش و خانواده اش و عقاید آن فرد و در نتیجه با گزینش های بسیار اجازه ورود به حوزه های علمیه را بدهیم تا در آینده شاهد این باشیم که تمام خروجی های حوزه، حقیقتا عامل به قرآن و پیرو راه اهلبیت ( علیهم السلام ) باشند.

وی سپس با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام ( وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِم) به دومین عامل پیشگیری از وقوع جرم در میان طلاب اشاره کرد و گفت: طلاب بعد از ورود باید تحت سرپرستی اساتید اخلاق حقیقی قرار گیرند. صرف این که فلان آقا درس اخلاق دارد دلیل نمی شود که طلاب را به سمت او هدایت کنیم حتی درباره همان فرد باید دقت شود که آیا این آقا در موقعیت های مختلف توانسته نفس خود را کنترل کند و حرف هایی که می زند تا چه میزان در جان خود آن گوینده درونی شده است تا بتواند اثر گذار در دل و جان طلاب جوان هم باشد. و الّا صرف برگزاری درس های اخلاق در حوزه هیچ فایده ای نخواهد داشت.

آیت الله کریمی جهرمی  سپس قضات دادگاه ویژه را به رعایت عدالت و انصاف در صدور احکام قضایی توصیه کرد و گفت: گاهی شنیده می شود کسی تخلفی کرده بعد برای خانواده او هم مشکلاتی ایجاد شده است.  مراقب باشیم اگر طلبه ای مرتکب خلافی شده، به همان میزان خطایش، و فقط با خود او برخورد کنیم نه اینکه هم آبروی آن فرد را از بین ببریم هم در مجازات او زیاده روی نماییم.

او یکی از وظایف اصلی دادگاه ویژه روحانیت را نظارت بر برنامه های صدا و سیما که روحانیون در آن شرکت دارند دانست و گفت: اشخاصی روی منبر کفر می‌گویند، در پی ترویج معصومین علیهم السلام نیستند ولی کسی آنان را مواخذه نمی کند. دادگاه ویژه را نباید سیاسی‌ کرد که چون فلان فرد سخنران بوده کسی به اوکاری نداشته باشد. اگر نمی توان این برنامه ها را به طور کامل قطع کرد حداقل آن است که با موضع گیری مان فعالیت های این قبیل افراد را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امام می خواستند صدا و سیما دانشگاه شود  آیا بعد از چهل سال این اتفاق افتاده است؟ چرا سخنرانی که حرف های باطل می زند، دروغ و خلاف واقع می گوید یا مشکلات دیگر دارد می تواند آزادانه در تلویزیون سخنرانی کند؟ پس یکی از جاهایی که شما عزیزان باید بر آن نظارت کنید همین صدا و سیماست.

آیت الله کریمی جهرمی وجود مشکلات اقتصادی در خانواده های طلاب را زمینه ساز بروز برخی بی اخلاقی ها وجرم ها در میان طلاب دانست و گفت: باید با نظارت شما، برگزاری همایش های متعدد یا رونمایی از کتاب هایی که ثمره ی علمی برای حوزه ندارد کم شود و هزینه های آن صرف امور معیشت طلاب گردد تا از بروز آسیب هایی که مطرح نمودید جلوگیری گردد.

پیش از سخنان آیت الله کریمی جهرمی، حجت الاسلام والمسلمین قاصدی دادستان دادگاه ویژه روحانیت گزارشی از فعالیت های دادگاه ویژه روحانیت و برخی پرونده های مربوط به طلاب که در حال رسیدگی می باشد ارائه کرد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان