صدرنشینی گمرک خسروی در صادرات کالا به کشور عراق

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه از صدرنشینی گمرک خسروی در صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات مرزی استان خبر داد.

صدرنشینی گمرک خسروی در صادرات کالا به کشور عراق

علی‌اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: گمرک خسروی در چهار ماهه سپری شده از سال جاری با صادرات 351 میلیون و 200 هزار دلار کالا به وزن  538 هزار و 888 تن در جایگاه نخست صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات مرزی استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان به عراق تا پیش از این همواره از گمرک پرویزخان ارسال شده است، افزود: کالاهای صادراتی خروجی از گمرک خسروی در چهار ماهه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، رشدی 40 درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: صادرات کالاهای خروجی از گمرک خسروی شامل 2 بخش صادرات اظهار شده در آن گمرک و کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور است که مرز خروج خود را گمرک خسروی در نظر گرفته‌ است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه سهم کالاهای اظهار شده در گمرک خسروی که تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان آن گمرک در کوتاه ترین زمان به انجام رسیده است را 246 میلیون و 193 هزار دلار به وزن 309 هزارو 421 تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی اظهار شده در گمرک خسروی در چهار ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش، رشدی 56 درصدی داشته است.

وی سهم کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور، خروجی از گمرک خسروی را 105 میلیون و هفت هزار دلار به وزن 229 هزار و 467 تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای عبوری از گمرک خسروی از نظر ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 13 درصدی داشته است.

  عباس‌زاده بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی شامل کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، انواع کاشی، و عمده کالاهای صادراتی عبوری از آن گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم‌مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و لبنیات است.

وی در ادامه اشاره‌ای به حجم کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان داشت و عنوان کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری حجم کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان 349 میلیون و 421 هزار دلار به وزن 871 هزار تن بوده است که این میزان کالای صادراتی خروجی ازاین گمرک از نظر ارزش رشد هفت درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: سهم کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک پرویزخان از مقدار فوق 248 میلیون و 553 هزار دلار به وزن 463 هزار تن عنوان و از رشد 20 درصدی آن در این مدت است.

عباس زاده  سهم کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور، خروجی از مرز پرویزخان را نیز 101 میلیون دلار به وزن 408 هزار تن عنوان کرد و افزود: کالاهای عبوری از این گمرک در این مدت از نظر ارزش، کاهش 17 درصدی داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده کالاهای اظهار شده در گمرک پرویزخان، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، انواع کاشی و عمده کالاهای عبوری از این گمرک، ورق فولادی، میلگرد ساده و آجدار، کیک و بیسکویت، کولر آبی و کاشی است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان