تک نگاری؛ مبینا نعمت زاده کیست؟/ ستاره جهشی در رویای مدال

نعمت زاده به رغم سن و سال کم و در رده بزرگسالان نیز خوش درخشیده و حالا مدال المپیک می خواهد.

تک نگاری؛ مبینا نعمت زاده کیست؟/ ستاره جهشی در رویای مدال

سعید آقایی؛ مبینا نعمت‌زاده در ‎27 اردیبهشت 1384 در تهران به دنیا آمد. خانواده او ورزشی و پدرش عضو سابق تیم ملی پرورش اندام بود و از همین رو خیلی زود جذب ورزش شد. جالب است که نعمت زاده از 6 سالگی تکواندو را آغاز کرد و عضو تیم نونهالان تهران شد و یک سال بعد در مسابقات کشوری در حالیکه همه حریفانش ا او بزرگتر بودند، قهرمان شد تا مشخص شود یک استعداد تازه در رشته تکواندو بروز و ظهور پیدا کرده. او هنوز 10 سال داشت که به تیم ملی دعوت شد تا در جهان صاحب یک رکورد جالب شود. ورزشکاری که در 10 سالگی ملی پوش شده!

نعمت زاده با توجه به حضور بسیار زودهنگامش در تیم ملی مدال آوری خود را خیلی زود استات زد.

او نخستین مدال بین المللی خود در رقابتهای تکواندو نونهالان قهرمانی جهان ویتنام 2017 کسب کرد و  طلا راه سینه زد. دو سال بعد و در مسابقات تکواندو نونهالان قهرمانی آسیا اردن 2019 طلا گرفت و همین مدال را در همان سال در رقابتهای نونهالان جهان در ازبکستان 2019 به سینه زد تا بدل به پرافتخارترین تکواندوکار نونهالان جهان شود.

او در رده نوجوانان نیز این مدال ها را تکرار کرد. او در نوجوانان قهرمانی آسیا در ویتنام  طلا 2022 گرفت و درهمان سال در رقابتهای نوجوانان جهان در بلغارستان 2022 این مدال را تکرار کرد.

استعداد و درخشش نعمت زاده به اندازه ای بود که در همان سن نوجوانی و با کسب مدالهای پی در پی به شکل جهشی به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد تا علی رغم سن و سال پایین در جمع ملی پوشان اصلی مبارزه کند.

نعمت زاده به رغم سن و سال کم و در رده بزرگسالان نیز خوش درخشید. او در قهرمانی آسیا کره جنوبی 2022 نقره گرفت و در جام باشگاه های آسیا در تهران 2022 مدال طلا را کسب کرد. نعمت زاده در بازیهای آسیایی هانگژو 2022 نیز مدال برنز را به سینه زد. یک طلا و یک برنز جام ریاست فدراسیون جهانی و 2 برنز گرندپری فرانسه و ایتالیا در کارنامه او به چشم می خورد.

این ستاره جوان و کم سن و سال تیم ملی در رقابتهای چین سهمیه المپیک گرفت تا در 19 سالگی المپیک را هم تجربه کند. نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم که 17 تکواندوکار حضور دارد، دور نخست به مصاف «تاو میشله» از لسوتو می‌رود. وی در صورت برتری به دیدار برنده مبارزه اسپانیا و اروگوئه می‌رود و می خواهد در همین ابتدای راه یک مدال خوشرنگ را از المپیک صید کند.

253 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان