موفقیت ۹ طرح در جذب سرمایه‌

«کارمانی» با هدف حمایت از کسب‌وکارها و جذب سرمایه‌ برای آن‌ها تولید می‌شود، تاکنون ۹ قسمت از آن از طریق شبکه نمایش خانگی فیلیمو پخش شده است.

موفقیت 9 طرح در جذب سرمایه‌

در جریان بازدید جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در روز پنج‌شنبه 11 مرداد ماه 1403 از لوکیشن ضبط رئالیتی‌شوی «کارمانی»، دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت‌عامل این صندوق، به‌همراه دیگر مدیران ارشد، از نزدیک با روند تولید و داوری این برنامه بازدید کردند. در این بازدید، دکتر مجتبی زارع مهرجردی معاون سرمایه‌گذاری، دکتر مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم، امیر بامه مدیر روابط‌عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و سید محمدحسین سجادی نیری رئیس هیئت‌مدیره انجمن وی‌سی حضور داشتند.

دکتر محمدصادق خیاطیان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل تولید رئالیتی‌شو کارمانی در خصوص این برنامه بیان کرد:« کارمانی یک کار ترویجی و فرهنگ‌سازی است و به حوزه تولید و رشد تولید کمک می‌کند.»

«کارمانی» با هدف حمایت از کسب‌وکارها و جذب سرمایه‌ برای آن‌ها تولید می‌شود، تاکنون 9 قسمت از آن از طریق شبکه نمایش خانگی فیلیمو پخش شده است. یکی از نکات قابل توجه در این برنامه، نقش پررنگ سکوی کارن‌کراد به‌عنوان ‌سازنده و سکوی تامین مالی جمعی این رئالیتی‌شو است. علی عمیدی مدیرعامل سکوی کارن‌کراد، طی ارائه گزارش به مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، گفت: «کارن‌کراد با فراهم کردن بستری شفاف برای سرمایه‌گذاری، نقش مهمی در موفقیت طرح‌های ارائه شده در کارمانی داشته است.» بر اساس گزارش علی عمیدی، تمامی 9 طرح منتخب این 9 قسمت، موفق به جذب کامل سرمایه مورد نیاز خود شده‌اند.

به گفته عمیدی، تاکنون 1840 نفر در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مجموع سرمایه‌ جذب‌شده برای این طرح‌ها به 98 میلیارد تومان رسیده است. نکته قابل توجه این است که، میانگین سود پیش‌بینی‌شده برای این طرح‌ها 45.6 درصد است که نشان‌دهنده پتانسیل بالای سرمایه‌گذاری از طریق ابزار تامین مالی جمعی در کشور است.

محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت‌عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، طی گفتگویی اختصاصی با محمد سلوکی، مجری و تسهیلگر برنامه، ضمن ابراز رضایت از روند تولید «کارمانی»، بر اهمیت چنین برنامه‌هایی در شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان و ایده‌های نوآورانه تاکید کرد. وی عنوان کرد که صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان یک نهاد مالی تخصصی، ماموریت اصلی خود را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌داند.

 به گفته خیاطیان، هر ابزار جدید مالی نیازمند فرهنگ‌سازی است؛ برنامه‌های مختلفی از جمله کارمانی که کاری جدید است باعث می‌شود مردم ابزارهای مالی را به‌عنوان یک سرگرمی ببینند و این فرآیند به ترویج ابزار تامین مالی جمعی کمک می‌کند، به همین دلیل ساخت چنین برنامه‌هایی جای تقدیر دارد.

خیاطیان همچنین اشاره کرد که صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح‌هایی که در برنامه کارمانی حضور پیدا می‌کنند اما به دلایلی نمی‌توانند از ارائه ضمانت‌نامه‌های لازم جهت جذب سرمایه از طریق سکوی تامین مالی جمعی کارن‌کراد بهره‌مند شوند، حمایت می‌کند. در صورتی که این طرح‌ها دارای ویژگی‌های دانش‌بنیانی باشند، صندوق نوآوری می‌تواند به‌صورت مستقیم به آن‌ها ضمانت‌نامه ارائه دهد. این اقدام براساس قوانین و اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی و با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود. همچنین علاوه بر صندوق نوآوری، صندوق‌های پژوهش و فناوری که تحت حمایت صندوق نوآوری هستند نیز می‌توانند به شرکت‌های غیر دانش‌بنیان شرکت‌کننده در برنامه کارمانی ضمانت‌نامه ارائه دهند.

خیاطیان همچنین با داوران برنامه به گفت‌وگو پرداخت و از نزدیک از فرآیند داوری طرح‌ها بازدید کرد.

صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور، از طریق حمایت‌ از برنامه‌هایی مانند «کارمانی»، به‌دنبال تسهیل تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئالیتی‌شوی «کارمانی» با استفاده از زبان ساده و جذاب، توانسته است مخاطبان گسترده‌ای را به خود جذب کرده و به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بپردازد. این برنامه نشان می‌دهد که رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در توسعه فرهنگ کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در جامعه ایفا کنند.

بازدید مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی از رئالیتی‌شوی کارمانی نشان از اهمیت حمایت از برنامه‌های نوآورانه و ایجاد بستری مناسب برای رشد و توسعه کسب‌وکارها دارد. موفقیت این برنامه می‌تواند الگویی برای سایر برنامه‌های مشابه باشد و به رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری کشور کمک شایانی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان