خنک‌ترین ماشین در گرمای تابستان

رنگ‌های عایق حرارتی اغلب ضخامت زیادی دارند که استفاده از آن‌ها در بدنه خودرو را ناممکن می‌کند اما نیسان راه‌حلی برای این مشکل یافته است.

خنک‌ترین ماشین در گرمای تابستان

به گزارش خبرآنلاین، رنگ‌ عایق حرارتی اختراع تازه‌ای نیست و از مدت‌ها پیش در ساختمان‌های گوناگون از مدارس تا آسمان‌خراش مورد استفاده قرار گرفته‌اند. استفاده از رنگ‌های عایق حرارتی برای جلوگیری از انتقال دمای محیط بیرون به درون ساختمان است.

البته نمی‌توان از این رنگ‌ها به همین منظور در خودروها استفاده کرد چرا که لایه رنگ در بدنه خودرو تا حد امکان باید نازک، سبک و مقاوم باشد و رنگ‌های عایق حرارتی معمولا چنین نیستند. در این میان نیسان به نبرد این مشکل رفته است و با توجه به خروجی آزمایش‌ها به نظر می‌رسد که از این میدان سربلند بیرون آمده است.

نیسان نام این رنگ را «رنگ خنک»‌ گذاشته که توان بازتاب دادن انرژی خورشید را دارد. استفاده آزمایشی از این رنگ در ون‌های فرودگاه بین‌المللی توکیو آغاز شده و قرار است به مدت یکسال آزمایش ادامه پیدا کند.

خنک‌ترین ماشین در گرمای تابستان

نیسان مدعی است که دورن کابین خودروی رنگ شده با این رنگ عایق جدید 9 درجه فارنهایت خنک‌تر از خودرویی است که با رنگ معمولی زیر تابش مستقیم خورشید پارک شده است. این تفاوت دما باعث استفاده کمتر از سیستم تهویه خودرو و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود که برای خودروهای برقی به معنای پیمایش بیشتر با یک بار شارژ است.

رنگ عایق نیسان برای فراهم کردن پوشش مناسب فقط به 120 میکرون ضخامت نیاز دارد و در عین حال استقامت بالایی دارد و می‌توان به مقاومت آن مقابل برخورد ذرات ریز هنگام رانندگی حساب کرد. البته که با این ضخامت نیز هنوز نسبت به رنگ‌های معمولی خودرو ضخیم‌تر محصوب می‌شود و وزن بیشتر هم دارد.

نیسان در این مرحله فقط رنگ سفید را برای آزمایش به میدان آورده است و رنگ‌های دیگر با ضخامت‌های کمتر در مرحله تحقیق و توسعه هستند.

منبع: درایو

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان