طرز تهیه قورمه مشهدی خوش طعم و لذیذ با روش اصلی

یکی از محبوب ترین غذاهای مجلسی، شیک و سنتی مشهدی قورمه مشهدی می باشد. روش تهیه این قورمه بسیار راحت است و ما در این روش، روش اصلی تهیه قورمه را قرار داده ایم.

طرز تهیه قورمه مشهدی خوش طعم و لذیذ با روش اصلی

گو.شت قورمه یکی از انواع گوشت لذیذی است که اگر از این در هر غذایی استفاده شود طعم غذا را محشر می کند. قورمه مشهدی نوعی گوشت مجلسی می باشد که بیشتر برای مجلس های مهم و بزرگ و یا حتی دورهمی های خانوادگی تهیه می شود. برای طعم دار کردن گوشت در این طرز تهیه از پیاز استفاده می شود. طرز تهیه قورمه مشهدی را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

ما دارای تعداد زیادی از غذاهای سنتی و یا حتی محلی می باشیم که روش تهیه این غذاهای خوش طعم دشوار نیست و به راحتی با دستور تهیه ای ساده، تهیه می شوند. همانطور که در قسمت بالا گفته ایم کشور ما دارای تعداد زیادی از غذاهای محلی و یا سنتی مخصوص به خود می باشد که از جمله این غذاها می توانیم به مانتی ترکمنی، آبگوشت کرمانی و بیج بیج گیلانی اشاره کنیم.

قورمه مشهدی لذیذ

مواد لازم

  • پیاز 2 عدد
  • دنبه 200 گرم
  • گوشت گوسفندی 500 گرم
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

قورمه مشهدی با طعمی عالی

طرز تهیه قورمه مشهدی مجلسی

ابتدا برای تهیه این قورمه مشهدی باید پیاز ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. پس از این که خرد کردید باید پیاز با با مقداری روغن در قابلمه ای مناسب ببریزید و تا حدی که شیشه ای و سبک شود تفت دهید. حالا باید زردچوبه را اضافه کنید.

پس از اضافه کردن زردچوبه مقدری تفت دهید تا ادویه به خورد پیاز برود. حالا باید به سراغ گوشت و دنبه بروید. برای این کار بهتر است از دنبه منجمد استفاده کنید تا خرد شدن راحت باشد. دنبه و گوشت را به تکه های کوچک و یا متوسط تبدیل کنید.

حالا باید دنبه ر ا به همراه گوشت به قابلمه اضافه کنید و تا زمانی که گوشت تغییر رنگ بدهد تفت دهید. حالا باید مقداری فلفل سیاه و 1 لیوان آب جوشبه قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا مدت زمانی حدود 3 ساعت بگذرد و گوشت پخته شود.

طرز تهیه قورمه مشهدی لذیذ

در ادامه باید ببینید گوشت به خوبی مغز پخت شده است و یا نه، اگر پخته شده بود باید درب قابلمه را بردارید و به مقدار مورد نیاز نمک بی افزایید و حدود 10 دقیقه گوشت را به همراه پیاز و ادویه ها تفت دهید. در آخر در ظرف مورد نظر بریزید و به همراه نان و یا برنج سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر