سرهنگی از تخفیف ۷۰ درصدی جریمه ماندگاری خودروهای دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره کیش خبر داد

رحیم سرهنگی از تخفیف ۷۰ درصدی جریمه ماندگاری خودروهای دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره کیش خبر داد و گفت : طی رایزنی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد میزان جریمه ماندگاری خودروهای دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره تا ۷۰ درصد کاهش یافت؛ گفت: این میزان تخفیف فقط در سال ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی دارد و پس از آن به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

سرهنگی از تخفیف 70 درصدی جریمه ماندگاری خودروهای دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره کیش خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، رحیم سرهنگی در نشست صمیمی با خبرنگاران جزیره کیش که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده کیش را بزرگترین چالش دوره مسوولیت خود عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش برای تمام متقاضیانی که در سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش واردات خودرو اقدام کرده اند؛ مجوز صادر کرده است و هیچ مشکلی در ارائه مجوز به درخواست کنندگان جدید وجود ندارد. از اینرو موضوع انحصار در واردات خودرو به جزیره کیش موضوعیت ندارد. 

وی با اشاره توافق نامه سازمان منطقه آزاد کیش و پلیس راهور درخصوص پلاک گذاری خودروهای وارداتی کیش براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد گفت: از این پس کیشوندان و سرمایه‌گذاران از انجام تشریفات قانونی بر اساس موازین سرزمین اصلی بی‌نیاز شده و براساس ضوابط و ترتیب مقررات صادرات و واردات وامور گمرکی مناطق آزاد و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد نسبت به پلاک گذاری اقدام می کنند.

سرهنگی ادامه داد: از سال گذشته و همزمان با ابلاغ آیین نامه واردات خودرو، متقاضیان منطقه آزاد نیز همانند دیگرشهرهای کشورباید تاییدیه استاندارد و محیط زیست را از مراجع ذی ربط در سرزمین اصلی دریافت می کردند که این فرایند برای واردکنندگان منطقه ازاد کیش بسیار زمانبر و دشوار بود.

سرهنگی با بیان این که ناوگان حمل و نقل عمومی کیش نیازمند هزار دستگاه خودرو است؛ از مذاکره با چندین سرمایه گذار جهت واردات خودرو خبر داد و افزود: سرمایه گذارانی که بیشترین تسهیلات را برای خرید به رانندگان تاکسی ارائه دهند؛ در اولویت قراردارند. از اینرو به زودی خبرهای خوبی به آگاهی مردم خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر پرهیز دخالت این سازمان در قیمت گذاری خودرو خاطر نشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده هیچ رانتی را در بحث واردات خودرو شاهد نخواهیم بود و دخالتی در قیمت گذاری نخواهیم داشت.

وی از پلاک گذاری خودروهای لوکس ورود موقت که حائز شرایط قانونی باشند برای توسعه گردشگری و حفظ برند جزیره کیش خبرداد و گفت: این خودرو ها می توانند دو سال در جزیره کیش تردد کنند و پس از گذشت این زمان از کشور خارج شوند.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به پرسشی درخصوص قیمت بالای عرضه خودروهای وارداتی به کیش تاکید کرد: با توجه به تعداد ثبت واردات خودرو، کیشوندان درخصوص خرید خودرو عجله نکنند. با افزایش عرضه خودرو، شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

سرهنگی با بیان این که با گشایش مجدد سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش واردات، کاهش قیمت خودرو شتاب خواهد گرفت؛ افزود: با رویکرد فعلی سازمان منطقه آزاد کیش برای موافقت حداکثری واردات به منظورعدم انحصار، روند نوسازی خودروها در جزیره کیش تسریع وتسهیل می شود.

سرهنگی در این نشست با اشاره به سهم 51 درصدی بانک شهر از شرکت آب و برق کیش گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته 49 درصد سهام را حفظ کردیم و مجوز عدم واگذاری را با همکاری شهید مالک رحتمی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی دریافت کردیم.

وی ادامه داد: اثبات شد که شرکت آب و برق کیش یک شرکت زیر ساختی است و باید مدیریت آن به حاکمیت واگذار شود. از اینرو در حال حاضر فرایند واگذاری و قیمت گذاری را با بانک شهر جهت بازگرداندن آن به سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری می کنیم.

وی با تشریح روند واگذاری شرکت هواپیمایی کیش توسط سازمان خصوصی سازی و عرضه آن در بورس گفت: با رایزنی و تصمیم رئیس جمهور شهید، به طور موقت عرضه سهام این شرکت هواپیمایی در اسفند سال گذشته متوقف شد. اعتقاد راسخ دارم که شرکت هواپیمایی کیش باید متعلق به کیشوندان باشد و در این راستا اقداماتی انجام شده که به آگاهی مردم خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تحولات بازار مسکن در کشور و تایید این مهم که افزایش قیمت در سال های اخیر، تامین مسکن مردم را با مشکل مواجه کرده است؛ گفت: تجربه واگذاری زمین مسکونی به فعالان اصناف مختلف کیش، ثابت کرده است که احتمال شکل گیری رانت در آن بسیار بوده و در نهایت منزل مسکونی به نیازمند واقعی نخواهد رسید. از اینرو طرح مسکن اجاره ای به عنوان اهرم کنترل قیمت ها در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

سرهنگی با بیان این که طی رایزنی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد میزان جریمه ماندگاری خودروهای دارای پلاک ملی سرزمین اصلی در جزیره تا 70 درصد کاهش یافت؛ گفت: این میزان تخفیف فقط در سال 1403 قابلیت اجرایی دارد و پس از آن به حالت عادی خود بازخواهد گشت.
وی با اشاره به تحمیل هزینه‌های کلان به کیشوندان در قالب جریمه ماندگاری خودروهای سرزمین اصلی در جزیره افزود: این میزان نه تنها در سال جدید افزایش نخواهد یافت، بلکه شامل تخفیف نیز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر