کاربردهای سقف کشسان و مزایا و معایب آن

سقف کشسان از مهم ترین و بهترین سقف های کاذب می باشد که می توانید برای خانه تان از این مورد استفاده کنید و این مورد را نیز در نظر بگیرید که این سقف ها می تواند تاثیرات زیادی روی زیبایی خانه و ساختمان های شما داشته باشد.

کاربردهای سقف کشسان و مزایا و معایب آن

سقف کشسان یکی از موارد بسیار مهم می باشد و باید این مورد را بدانید که این سقف ها معلق بوده و ارای سیستم های تعلیقی است و بهتر است با این مورد بیش تر آشنا شوید زیرا این سقف ها نوعی از انواع سقف های کاذب می باشد و به دلیلی داشتن سک های بسیار خاص دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد و به عنوان ارزان ترین و ساده ترین نوع سقف ها به شمار می رود و در ساختمان های اداری و تجاری بیش ترین استفاده را از این مورد می شود.

کاربرد سقف کششی

کاربرد ها و معایب سقف کشسان

سقف های کششی از انواعی از نمونه های بسیار مدرن و خوب می باشد و این مدل از سقف ها به دلیل دارای بودن سبک های خاصی که در طراحی آن ها به کار رفته است دارای طرفداران خاص خودش می باشد و با این که ارزان قیمت می باشد در بسیاری از ساختمان های مهم و تجاری استفاده شده است و در واقع این مدل از سقف ها می تواند هر سلیقه ای را به خودش اختصاص داده و هر فرد سخت پسندی را قانع خواهد کرد.

این مدل از سقف ها داری یک سیستم تعلیق می باشد و از دو مولفه اساسی در این زمینه استفاده شده است و یکی از این مولفه ها غشای پارچه ای و سبک با جنس پی وی سی که دارای قابلیت کشسانی می باشد و می توان این مورد را آن قدر بکشید تا به اندازه دلخواه شما در آید. در واقع این کار را تنها با حرارت دادن این سقف ها می توان به راحتی انجام داد و این کار باید با فاصله ها و مدت زمان های متفاوتی انجام شود.

در نظر داشته باشید که علاوه بر سقف ها این سیستم می تواند برای پوشش های دیواری، نمایشگاه ها و پانل های شناور نیز مورد استفاده قرار بگیرد از این رو این مورد دارای اهمیت زیادی است و بسیاری از افراد در ساختمان های خود از این مورد استفاده می کنند و به ساختمان خود جذابیت دو چندانی را می دهند.

کاربرد های مختلف

این سقف ها دارای کاربرد های متفاوتی می باشد از این رو نیاز است تا  بدانید که این مورد بسته به محل و شرایطی که می خواهید از این مورد برای ان استفاده کنید می تواند دارای کاربرد های مختلفی باشد. به عنوان مثال سقف های کششی و آینه ای شبیه به مواد استیل می باشد که از قبل آماده شده است و ضد بخار خواهد بود و مانع از این می شود تا بخار ها از سقف عبور کرده و به داخل پوسته و پولاد ها برسد از این رو این مورد برای استخر ها بسیار خوب می باشد و با طیف رنگی گسترده ای که دارد می توانید شکل بسیار زیبایی را به استخر خانه تان بدهید.

سقف کشسان

مزیت ها

سقف کشسان یا همان سقف های پارچه ای به سرعت نصب می شوند و همین مورد باعث شده است تا بسیاری از افراد این گزینه را برای خانه و یا ساختمان های خود انتخاب کنند ولی باید بدانید که این مورد مزیت های دیگری نیز دارد و این مزیت ها عبارت اند از :

  • دوام بالای این سقف ها نسبت به سایرین باعث شده تا این مورد با سایرین تمایز داشته باشد و بسیاری از افراد به سراغ خرید این نوع از سقف ها می روند. این مدل از سقف ها در برابر آسیب های مکانیکی بسیار مقاوم بوده و همین مورد باعث شده است تا دوام این سقف ها زیاد شده و بیش از ده سال ماندگاری دارند و هر تولید کننده ای یک ضمانت نامه 10 ساله را به شما خواهد داد.
  • این سقف ها به راحتی نصب می شوند و سختی زیادی ندارند و باید بدانید که نصب این مورد ها با استفاده از روش های سنتی امکان پذیر نمی باشد و شما می توانید این مورد را با طرحهایی که دوست دارید سفارش بدهید.
  • مقاومت این مدل از سقف ها از مزیت های دیگر آن به شمار می رود و باید این مورد را در نظر داشته باشید که این مدل از سقف ها ضد آب بوده و اگر در بخش بالایی نشتی پیدا شود این پارچه چیزی را به درون خانه انتقال نخواهد داد. این سقف ها می توانند تا 100 لیتر آب را در خود نگه داشته و مانع از عبور آن ها به درون خانه شوند.
  • این سقف ها دارای یک غشا سوراخ دار می باشد و قادر است تا سر و صدای اضافی را در اتاق جمع کرده و می توان گفت این مدل از سقف ها دارای خاصیت عایق های صوتی می باشد و این مورد برای سخنرانی ها و یا اتاق خواب  ها بسیار خوب خواهد بود و می تواند راحتی بسیار زیاد را به افراد بدهد.
  • بعد از این که این مدل از سقف ها را نصب کردید به راحتی می توانید آن ها را باز کرده و برای تمیز کردن اقدام نمایید. این مورد را در نظر بگیرید که شما می توانید با برداشتن این سقف ها تمامی لوله کشی ها را تمیز کنید.

مزیت های سقف کششی

معایب سقف های کشسان

همانطور که می دانید هر محصولی دارای یک سری مزیت هایی می باشد ولی کامل نخواهد بود و این مورد نیز می تواند عیب هایی را داشته باشد و مهم ترین این عیب ها عبارت اند از :

  • عدم دسترسی به بخش های پشتی در سقف های کاذب
  • جدا سازی تنها توسط متخصص انجام می گیرد.
  • در این سقف ها از ماده های نا مناسب ممکن است استفاده شود.
  • مراقبت سخت از برخی از پارچه های به کار رفته در این سقف ها

مکان های مهم در استفاده از این سقف ها

سقف کشسان را می توان در مکان های زیادی استفاده کرد و مهم ترین این مکان ها عبارت است از :

  • اتاق کنفرانس
  • اتاق خواب
  • راهرو
  • سالن انتظار
  • پاساژ ها

انواع سقف های کشسان

این مدل از سقف ها دارای انواعی متفاوت می باشند و باید بدانید که هر کدام از آن ها معمولا برای بخش های مهمی کاربرد دارد و مهم ترین این نوع از سقف ها عبارت اند از :

  • سقف ترنسپرنت
  • سقف لاکر
  • سقف سه بعدی
  • سقف چاپی

نورپردازی در سقف کششی

سقف کشسان برای نور پردازی نیز  بسیار خوب می باشد و شما می توانید انواعی از نور پردازی ها را در این زمینه استفاده نمایید و به یاد داشته باشید که این مدل از سقف ها به راحتی نصب می شوند و کاربرد های زیادی دارند از این رو اگر می خواهید سقف خانه تان را مدرن انتخاب کنید نیاز است تا از این سقف ها نیز در طراحی خود به کار ببرید. در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد  طراحی سقف آشپز خانه و کناف سقف مغازه  نیز کسب کنید و برای این کار کافی است تا از لینک  های داده شده در این زمینه بهره مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر