معرفی مکمل های ورزشی مناسب بانوان

ما در این مقاله به بهترین مکمل های ورزشی مناسب بانوان و روش های تناسب اندام که علاوه بر کاهش وزن و چربی سوزی باعث نشاط و شادابی بانوان نیز می شود خواهیم پرداخت امیدواریم از این مطالب لذت ببرید.

معرفی مکمل های ورزشی مناسب بانوان

مکمل های ورزشی همان چوب جادویی هستند که به شما کمک می کنند چربی بسوزانید و سریع تر عضلانی شوید.  با اضافه کردن این مکمل ها به رژیم غذایی نه تنها سطح عمومی شما ارتقا می یابد بلکه چربی بیشتری هم می سوزانید و به عضلانی ترین اندام ممکن خواهید رسید. در این مطلب با بهترین مکمل های ورزشی مناسب بانوان آشنا خواهید شد.

مکمل های ورزشی مناسب بانوان

اکثر خانم ها ورزش کردن را برای تفریح کاهش وزن و یا فیتنس انتخاب می کنند. ورزش کردن  به همراه داشتن یک رژیم غذایی برای بانوان بسیار مهم می باشد. شما می توانید در کنار رژیم غذایی مناسب از مکمل ها نیز استفاده کنید زیرا مکمل های بدنسازی مانند چوب جادویی عمل می کنند. استفاده از مکمل های ورزشی مناسب بانوان در کنار رژیم غذایی علاوه بر تقویت سلامت عمومی باعث چربی سوزی نیز می شود و باعث عضلانی شدن اندام شما می گردد.

تناسب اندام

ویژگی های تناسب اندام با ورزش کردن

این ویژگی ها عبارتند از:

کمک به ساختن بدن قوی

داشتن بدن خوب و پر قدرت یکی از معیارهای مهم و اصلی تناسب اندام می باشد که این ویژگی با ورزش کردن به دست می آید منظور ما از کلمه قدرت داشتن عضلات درشت نیست بلکه به معنای داشتن نیروی مناسب برای انجام امور عادی و روزمره است. هرچه شما بدنتان قوی باشد کمتر در معرض آسیب قرار دارید. تمرین های قدرتی یک روش عالی برای سلامت در دوران جوانی و کهن سالی می باشد.

داشتن آرامش ذهنی

برای داشتن یک بدن سالم همیشه نیاز نیست ورزش های سخت و زمان بر استفاده کنیم استفاده از مدیتیشن یک راه کار مناسب برای آرامش ذهنی و جسمی می باشد که به شما در انجام یک ورزش درست و مفید کمک شایانی می کند.

مدیتیشن کمک به:

  • کاهش استرس و افسردگی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کمک به درمان میگرن
  • بهبود کیفیت زندگی
  • افزایش کیفیت خواب

تقویت سیستم ایمنی

داشتن یک بدن سالم تاثیر زیادی در فیتنس و ورزش دارد. ورزش کردن به افراد کمک می کند تا از بیماری هایی مانند فشار خون بیماری قلبی عروقی کنترل کردن قند خون دوری از سرطان و آسیب دیدگی مفاصل باشد.

افزایش تراکم استخوان

علت شایع درباره کسانی که دارای پوکی استخوان می باشند می توان به سبک غلط و تغذیه ناسالم اشاره کرد. ورزش کردن باعث جلوگیری از تراکم استخوان ها می شود. تمریناتی مانند اسکات و لانگز کمک بسیار زیادی به استخوان های شما می کنند. ورزش کردن فقط برای دوری از پوکی استخوان کافی نیست برای داشتن یک رژیم غذایی دارای کلسیم و مواد معدنی نیز می تواند باشد.

آشنایی با مکمل های ورزشی مناسب بانوان

تنها راه رسیدن بدن به عضلات فقط پیروی از ورزش سخت در کنار یک رژیم غذایی سالم و مناسب می باشد. رژیم غذایی شما را به 80% بدن مورد علاقه تان می رساند اما اگر بخواهید بدنتان به طور کامل باشد می توانید از مکمل های ورزشی مناسب بانوان استفاده کنید.

پروتئین وی یا آب پنبر

مکمل پروتئین وی یکی از بهترین مکمل های ورزشی مناسب بانوان است که حاوی یکی از دو پروتئین شیر است. اصلی ترین ویژگی آن هضم سریع است. پروتئین وی پس از ورود به بدن به سرعت تجزیه می شود و بدین ترتیب بافت های عضلانی به سرعت آمینو اسید های مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد. این ویژگی مهم است چون در مواقع خاصی از روز سرعت تجزیه پروتئین های غذایی آنقدر کند است که اثر بخشی لازم را ایجاد نمی کند.

چطور مصرف می شود: صبح ها به محض بیدار شدن از خواب 20 گرم پروتئین وی را به عنوان اولین وعده ی روز همراه با مخلوط کردن آب مصرف کنید. همچنین نیم ساعت قبل و بعد از تمرین 20 گرم دیگر مصرف کنید لازم به ذکر است همیشه می توانید یک پیمانه پروتئین وی را به عنوان میان وعده میل کنید.

ویتامین وی

تقویت کننده ی نیتریک اکسید

این مکمل حاوی مجموعه ای از ترکیبات افزایش دهنده ی سطح نیتریک اکسید خون است. نیتریک اکسید عضلات کنترل کننده ی رگ های خونی را شل می کند و باعث افزایش قطر آن ها می شود. بدین ترتیب خون بیشتری به عضلات می رسد. از آنجایی که خون اکسیژن و مواد مغذی مانند گلوکز چربی و آمینو اسید ها را حمل می کند هرچقدر بیشتر به عضلات برسد تولید انرژی بیشتری خواهد شد. بنابراین می توانید سخت تر و طولانی تر تمرین کنید. ضمنا بعد از تمرین عضلات ریکاوری بهتری را تجربه خواهند کرد که به نوبه خود باعث بزرگ شدن ماهیچه ها و عضلانی شدن بدن می شود.

چطور مصرف می شود: به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیباتی مانند آرژنین سیترولین یا پیکنوژنول باشند. نیم تا یک ساعت قبل از تمرین یک دوز از اینن مکمل را مصرف کنید.

کافئین

کافئین تنها داروی محرک محبوب کل دنیا است و باعث افزایش تمرکز و شادابی می شود. ضمنا قدرت عضلانی را بهبود بخشیده و کیفیت و شدت چربی سوزی را در حین تمرین افزایش می دهد. کافئین زمانی بهترین اثر بخشی را دارد که همراه با عصاره چای سبز مصرف شود. این مکمل باعث می شود سلول چربی بیشتری آزاد کنند و چای سبز سرعت چربی سوزی را بالا می برد. با مصرف همزمان این دو ترکیب می توانید مطمئن باشید چربی که کافئین آزاد می کند برای تولید انژی مصرف می شود.

چطور مصرف می شود: 200 تا 400 میلی گرم کافئین را دو یا سه مرتبه در روز و به صورت تک دوز نیم تا یک ساعت قبل از ورزش مصرف کنید.

روغن ماهی

ترکیب ایکو ساپنتانوییک اسید و دوکوزهگزانوئیک اسید است که دو نوع اسید چرب امگا 3 ضروری هستند . این ترکیب و این مکمل سلامت کلی بدن را بهبود مب ی بخشد و مهم تر آن که ژن های چربی سوزی را به جریان می اندازد.

چطور مصرف می شود: 2 گرم روغن ماهی را طی سه نوبت همراه با صبحانه نهار و شام میل کنید.

پروتئین کازئین

یکی دیگر از دو پروتئین شیر است درست مثل پروتئین وی اما به هیچ عنوان شبیه به هم نیستند. کازئین خیلی دیر هضم می شود یعنی جریان آمینو اسید ها را طی چند ساعت بطور مداوم برقرار می کند. اینن ویژگی کازئین را تبدیل به مکمل ورزشی مناسبی برای خانم ها کرده که زمان های خاص باید استفاده شود.

چطور مصرف می شود: قبل از خوابیدن 20 گرم کازئین مصرف کنید. همچننین می توانید بعد از تمرین 10 گرم کازئین و 10 گرم وی را مخلوط و همزمان مصرف کنید.

بی سی ای ای

مجموع 3 آمینو اسید با ساختار مولکولی شاخه ای بی سی ای ای را تشکیل می دهند. این مکمل کمک می کند که زمان بیشتری تمرین کنید.  بافتت های عضلانی آ مینو اسید های موجود در مکمل بی سی ای ای را می سوزاند و به عنوان سوخت مصرف می کند. بدیتت ترتیب عضلات کمتر خسته می شوند. این مکمل در ساخت عضلات جدید هم نقش دارد.

چطور مصرف می شود: 5 الی 10 گرم از این مکمل را همراه با دیگر مکمل های قبل یا بعد از تمرین میل کنید.

مکمل های دارویی

کراتین :

ترکیبی شبیه به آمینو اسید های طبیعی عضلات است و اصلی ترین عملکردش کمک به تولید انرژی برای عضلات هنگام ورزش است. از قدرت و استقامت عضلات حمایت می کند.

چطور مصرف می شود: 2 تا 5 گرم کراتین قبل و بعد از تمرین در کنار مکمل های ورزشی استفاده کنید.

بتا آلانین

یک آمینو اسید غیر ضروری است که قدرت و اندازه عضلات را افزایش می دهد و فرآیند چربی سوزی را تسریع می کند.

چطور مصرف می شود: بلافاصله قبل و بعد از تمرین 1 تا 3 گرم مصرف کنید.

سی ال ای

یک چربی مفید و یک اسید چرب امگا 6 است. علاوه بر حمایت از چربی سوزی رشد و قدرت عضلات را بهبود می بخشد.

چطور مصرف می شود: روزانه 2 گرم طی سه وعده همراه با صبحانه نهار شام مصرف کنید.

کلسیم

یک ماده معدنی ضروری است. و به چربی سوزی کمک می کند. چون کلسیم میزان چربی جذب شده را توسط روده کاهش می دهد و هورمونی به نام کلسیتریول که مسئول چربی سوزی است را سرکوب می کند.

چطور مصرف می شود: روزی 500 تا 600 میلی گرم طی دو نوبت مصرف کنید.

ویتامین دی

هر چقد سطح این ویتامین بیشتر باشد قدرت عضلات هم بیشتر می شود. این ویتامین ژن هایی را فعال می کند که قدرت رشد عضلات را زیاد می کند.

چطور مصرف می شود: روزی 2000 واحد ترجیحا در دو نوبت همراه با کلسیم مصرف کنید.

مکمل ورزشی برای باننوان

عصاره چای سبز

این مکمل میزان چربی سوزی و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. عصاره چای سبز ریکاوری عضلات را بهبود می بخشد و کاری می کند مفاصل بهتر کار کنند.

چطور مصرف می شود: حدودا 500میلی گرم را طی سه نوبت قبل از وعده های غذایی مصرف کنید. همچنین 30 تا 60 میلی گرم از این مکمل را درست قبل تمرین مصرف کنید.

ب کمپلکس 100

این ویتامین شما را به پرواز در می آورد و به بدن در استخراج مواد مغذی کمک می کنند. در ضمن این ویتامین اکسیژن مورد نیاز بافت های عضلانی را هم تامین می کند.

چطور مصرف می شود: 100 میلی گرم از آن را قبل و بعد تمرین مصرف کنید.

ویتامین سی

منجر به افزایش استقامت عضلات کاهش خستگی بدنی ناشی از ورزش و تقویت رشد و قدرت عضلات ضعیف می شود.

چطور مصرف می شود: روزانه 1000 میلی گرم ویتامین سی را در دو نوبت همراه با غذا مصرف کنید.

مولتی ویتامین ها

ترکیبی از ریز مغذی های ضروری در مقادیر کافی است. مصرف آن از کمبود ویتامین ها و مواد معدنی که به دلیل رژیم غذایی و محدودیت کالری مصرفی دچار می شوید جلوگیری می کند.

چطور مصرف می شود: هر روز همراه با غذا مصرف کنید. در ادامه شما می توانید با کیلیک روی لینک مقابل روش های آشنایی با مواد غذایی عضله ساز برای بانوان  را مطالعه فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر