طرز تهیه پودر لیمو خوش طعم در خانه

انواع پودر یکی از مهم ترین طعم دهنده ها برای انواع غذاهای مختلف می باشد. پودر لیکمو عمانی یکی از بهترین طعم دهنده ها برای غذاهای لذیذ شما می باشد که به راحتی تهیه می شود.

طرز تهیه پودر لیمو خوش طعم در خانه

پودر لیمو یکی از پودر هایی است که هر غذایی را محشر می کند. از این پودر می توان در خورش ها و یا حتی انواع کباب و جوجه استفاده کرد که روش تهیه پودر لیمو بسیار آسان است و تا مدتی در ظرفی در بسته می توان نگهداری کرد. این پودر فقط با لیمو عمانی تهیه می شود و روش های بسیاری برای تهیه پودر لیمو وجود دارد که ما در ادامه مطلب چند روش برای طرز تهیه پودر لیمو برای شما عزیزان قرار داده ایم.

ترشک مرغ درباری، قورمه سبزی و خورش برگ مو از جمله خورش هایی می باشد که شما می توانید برای خوش طعم کردن این ها از پودر لیمو عمانی استفاده کنید. این پودر هم جزء دیگر ادویه های خوش طعم کننده مانند فلفل سیاه و یا حتی پودر مخلوط می باشد. با استفاده این پودر در خورش ها می توانید حورشی ترش مزه با طعمی بی نظیر داشته باشید که از خوردن غذا لذت ببرید. در ادامه مطلب ما چند روش برای تهیه پودر لیمو قرار دادیم.

پودر لیمو برای خورش

مواد لازم

  • لیمو عمانی به مقدار لازم

طرز تهیه پودر لیمو عمانی، طعم دهنده ای عالی

یکی از ساده ترین روش های خشک کردن لیمو برای پودر کردن قرار دادن لیمو به مدت چند هفته در زیر نور آفتاب می باشد. برای تهیه به این روش باید لیمو ها را در سینی ای مناسب بریزید و به مدت 3 الی 4 هفته در حیاط و یا جایی که نور آفتاب به لیمو برخورد کند قرار دهید.

پس از این که لیمو به خوبی خشک شد پوست آن را جدا کنید و دانه های لیمو را خارج کنید. حالا باید در مخلوط کن و یا غذاساز بریزید و تا حدی که به پودر تبدیل شود هم بزنید. سپس در ظرفی مناسب بریزید و طولانی مدت برای استفاده در غذاها نگهداری نمایید.

یکی از روش های مرسوم برای تهیه پودر لیمو در فصل های گرم مانند زمستان خشک کردن لیمو بر روی بخاری می باشد و در این روش هم مانند روش قبلی باید بگذارید تا به خوبی لیمو خشک شود و سپس در غذاسار بریزید و مخلوط کنید تا به پودر تبدیل شود.

پودر لیمو ساده

اگر می خواهید لیمو در مدت زمان کمی خشک شود و نیاز به پودر داری بهترین روش استفاده از فر است. در این روش نیاز به مدت زمان زیادی ندارید و در چند ساعت می توانید لیمو را خشک کنید و همانطور که گفته ایم پودر نمایید. از این پودر در انواع سالاد و غذاها استفاده کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر