طرز تهیه رولت بیسکویتی مجلسی و خوشمزه

یکی از شیک ترین و ساده ترین رولت های شیرینی که با مواد اولیه کم و ساده در منزل می توانید تهیه کنید رولت بیسکویتی می باشد. در ادامه مطلب روش تهیه این رولت شیک قرار داده شده است.

طرز تهیه رولت بیسکویتی مجلسی و خوشمزه

همانطور که می دانید ما با ترکیب چند مواد اولیه با ترفند های خاص خود می توانیم دارای شیرینی متفاوت شویم. بعضی از شیرینی ها علاوه بر داشتن طعمی بی نظیر دارای ظاهری شیک و مجلسی می باشند که می توان از این شیرینی ها برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کرد. طرز تهیه رولت بیسکویتی را در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

ترافل نارگیلی، کانول شکلاتی و قرابیه ترتیل از جمله شیرینی های مجلسی می باشند که علاوه بر پذیرایی از مهمان ها می توان در انواع جشن های کوچک مانند جشن تولد و یا حتی عید استفاده کرد. برای تهیه رولت بیسکوییتی نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و با استفاده از چند مواد اولیه ساده و در دسترس می توانید دارای شیرینی و یا دسری خوش طعم تهیه کنید.

رولت بیسکوییتی خوشمزه

مواد لازم

  • خامه صبحانه 200 گرم
  • شکلات بن ماری 100 گرم
  • بیسکوییت پتی بور 2 بسته
  • پودر قند 2 قاشق غذا خوری
  • پودر نارگیل 1/2 پیمانه
  • شیر 2/3 پیمانه

رولت بیسکوییتی شکلاتی با گاناش

طرز تهیه رولت بیسکویتی شیک و مجلسی

ابتدا برای تهیه این رولت خوشمزه باید به سراغ بیسکویت پتی بور بروید. برای این منظور باید بیسکویت را در غذا ساز بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا پودر شود. به جای استفاده از غذا ساز می توانید بیسکوییت را در کیسه زیپ دار بریزید و با گوشت کوب له کنید.

در ادامه باید بیسکویت پودر شده را در کاسه ای مناسب به همراه شیر بریزید و حالا باید شکلات را بن ماری کنید و به مخلوط بیسکویت و شیر اضافه نمایید. حالا باید طوری مخلوط کنید که خمیری بدست بی آید که بتوان با دست به آن شکل داد و به صورت مربع در آورد.

بر روی سطح کار خود کاغذ روغنی و یا پلاستیک پهن کنید. حالا خمیر را با استفاده از وردنه بار کنید و برش دهید تا به صورت مربع 40 در 30 سانتی متری در بی آید. کاسه ای مناسب بردارید و در کاسه پودر نارگیل، پودر قند و خامه صبحانه را به خوبی مخلوط کنید.

حالا باید مخلوط خامه صبحانه را بر روی مخلوط بیسکویت پهن کنید. دقت داشته باشید که این مخلوط نباید بیش اندازه زیاد باشد تا رولت به راحتی رول شود. با استفاده از کاغذ روغنی و یا نایلون زیر رولت باید مواد را رول کنید و حتما مطمئن شوید تا به خوبی رول شده.

رولت را با کاغذ روغنی و یا نایلون حدود 1 ساعت در یخچال قرار دهید. شما می توانید برای زیبا تر شدن این شیرینی از گاناش استفاده کنید و برای تهیه گاناش نیاز به 50 گرم خامه صبحانه دارید که بر روی حرارت بزارید تا به نقطه جوش برسد و 50 گرم شکلات اضافه کنید.

طرز تهیه رولت بیسکوییتی با گاناش شکلاتی

پس از این که شیرینی را از یخچال خارج کردید می توانید گاناش را بر روی شیرینی بریزید تا دارای ظاهری شیک تر شود که البته انجام این مرحله کاملا دلخواه است و می توانید انجام ندهید. بهتر است برای ریختن گاناش از توری استفاده کنید تا ظرف مورد نظر شکلاتی نشود. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر