چه کنیم تا امام زمان ظهور کند؟

پژوهشگر حوزه مهدویت معتقد است یکی از مهمترین دلایل جدیت در دعا کردن برای فرج حجت بن الحسن(عج)، جلو انداختن ظهور آن حضرت است.

چه کنیم تا امام زمان ظهور کند؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت الاسلام جواد نصرالله پور به خبرنگار معارف ایرنا گفت: مهمترین دلیل دعا برای ظهور امام زمان (عج) جلو افتادن ظهور است. چون طبق روایات، امکان جلو یا عقب افتادن در وقت ظهور آن حضرت وجود دارد. بنابر این شاید جلو افتادن آن به جدیت و اهتمام اهل ایمان و منتظران حضرت در دعا برای تعجیل در فرج حضرت مشهود باشد.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) گفت: وقتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، آن ها 40 شبانه روز به درگاه الهی ناله کردند و آنگاه خدا حضرت موسی و هارون را برای نجات بنی اسرائیل فرستاد و خدا از 170 سالی که مقدر شده بود تا موسی غایب باشد، صرفنظر کرد و امام صادق فرمود شما هم همین گونه هستید و اگر این کار را انجام دهید. یعنی استغاثه و تضرع داشته باشید، خدا موانع غیبت را برطرف خواهد کرد و اگر دعا نکنید این امر تا آخرین حد خود ادامه پیدا خواهد کرد.

80 فایده دعا برای ظهور امام زمان(عج)

نصرالله پور با اشاره به فواید دعا برای امام زمان (عج) گفت: در کتاب مکیال المکارم که توسط سیدمحمدتقی اصفهانی نوشته شده، بیش از 80 فایده دنیایی و آخرتی برای ظهور امام زمان (عج) ذکر شده است.

اظهار محبت قلبی به امام زمان با دعای برای ظهور

وی اضافه کرد: دعا برای ظهور امام زمان (عج)، اظهار محبت قلبی به آن حضرت است و چون ائمه ما را به دعای ظهور امر کرده اند، در واقع یک زنده کردن امر اهل بیت محسوب می شود. فرج امام زمان (عج) فرج شیعیان است. لذا فایده دیگر دعا برای امام زمان(عج) به خودمان برمی گردد.

این کارشناس مذهبی افزود: دعا ما را از فتنه های آخرالزمان نجات می دهد و از طرف دیگر باعث می شود تا امام زمان (عج) در حق دعا کننده، دعا کنند و شامل دعا و شفاعت آن حضرت واقع شوند.

دعایی برای یاری امام زمان(عج)

وی اضافه کرد: از آنجا که حضور امام زمان (عج) باعث اعتلای کلمة الله، برپایی همه واجبات دینی، ایجاد حکومت مستضعفان، نابودی ظالمان، حذف فساد و ستم از روزی زمین و جهانی شدن دین اسلام در پهنه زمین می شود، کسی که برای ظهور حضرت دعا می کند، به اقامه همه این اهداف کمک کرده است و در واقع دعا برای حضرت یک نوع یاری امام است و ثواب کمک به مظلوم را دارد.

نصرالله پور افزود: دعا برای امام زمان (عج) باعث می شود تا شیطان ناراحت شود. چون شیطان در آخرالزمان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ظهور منجی عالم بشریت به کار می بندد و مطابق روایات، ظهور حضرت حجت (عج) باعث نابودی شیطان خواهد شد.

وی همچنین گفت: فضیلت دعا در زمان غیبت بیش از فضیلت دعا در زمان ظهور است و نوعی تمسک به ریسمان الهی است. کسانی که ایمان کامل داشته باشند به این فضیلت می رسند و توفیق دعا برای امام زمان نصیبشان می شود.

/منبع: خبرگزاری ایرنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر