روتین پوستی روزانه متناسب با پوست برای داشتن پوست شفاف چیست؟

روتین پوستی روزانه متناسب با پوست برای داشتن پوست شفاف چیست؟

داشتن پوستی سالم و شفاف یکی از فاکتور‌های زیبایی است که رسیدن به آن کار سختی نیست. داشتن پوستی درخشان ملزم به رعایت برخی از نکات مراقبتی و برنامه تغذیه‌ای صحیح است. در طول روز پوست به‌دلیل قرار گرفتن در برابر عوامل محیطی و نور خورشید و همچنین سایر عوامل مانند افزایش سن، برخی از داروها، رژیم غذایی و استفاده از لوازم آرایشی غیر‌معتبر باعث کدر و دهیدراته شدن پوست‌شان می‌شوند. اما نگران نباشد در ادامه همه نکات لازم برای رسیدن به پوستی شفاف و درخشان را ارائه می‌دهیم تا از لطافت و شفافیت پوست‌تان لذت ببرید.

روتین پوستی روزانه متناسب با پوست برای داشتن پوست شفاف چیست؟

برای داشتن پوست شفاف پوست، نوشیدن آب را در روز دو‌برابر کنید.

آبرسانی و حفظ رطوبت، کلید داشتن پوستی درخشان و شفاف است. اطمینان حاصل کنید که حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید؛ زیرا این یکی از اصلی‌ترین روش برای حفظ رطوبت و صافی پوست است که حتی لیفت صورت با لیزر نیز به‌میزان آب تاثیرگذار نیست.

برای نوشیدن آب خالص و ایمن، یک تصفیه آب نصب کنید. اگر طعم آب را دوست ندارید، می‌توانید تکه‌های میوه سیب، پرتقال، خیار و توت‌فرنگی را به آب آشامیدنی اضافه کنید.

مصرف میوه و سبزیجات را جدی بگیرید.

مصرف میوه، آبمیوه و سبزیجات یکی دیگر از راه‌های موثر برای بهبود بافت پوست است که جزو مراقبت های پوستی روزانه است. آب‌میوه‌هایی که سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی هستند، سموم را از بدن رفع می‌کنند و حتی باعث افزایش جریان خود در بدن می‌شوند که در‌صورت داشتن خون‌مرده روی صورت، دیگر برای رفع آن نیاز به لیزر رگ های واریسی نیست.

برای داشتن پوستی شفاف و درخشان سبزیجاتی و میوه‌هایی مانند هویج، چغندر، خیار، انار، زنجبیل، لیمو و آب سیب را به وعده‌های روزمره خود اضافه کنید.

روتین پوستی روزانه متناسب با پوست برای داشتن پوست شفاف چیست؟

مراحل روتین پوستی چرب و خشک را برای مراقبت از پوست رعایت کنید

یک برنامه منظم مراقبت از پوست شامل پاکسازی، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده را جزو روتین پوستی شب و روز قرار دهید. پاکسازی سلول‌های مرده پوست، ناخالصی‌ها و چربی‌های پوست شما را از بین می‌برد. از یک پاک‌کننده با‌کیفیت استفاده کنید و پوست خود را به‌آرامی ماساژ دهید که این کار باعث افزایش گردش خون، پاک شدن پوست از آلودگی و لاغری بدون جراحی پوست صورت نیز می‌شود.

تونرها و میسلار‌واتر هر‌گونه آرایش باقی‌مانده را از صورت پاک می‌کنند و پوست شما را هیدراته نگه می‌دارند. استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده نیز باعث جلوگیری از بروز خشکی پوست می‌شوند. این کارها اگر به‌صورت منظم و به ترتیب روتین پوستی انجام شود، کمک بسیاری به داشتن پوستی شفاف و سالم می‌کند.

خواب کافی داشته باشید

جالب است بدانید که پوست شما هنگام خواب شروع به ترمیم و بازسازی خود می‌کند. به همین دلیل است که میزان و کیفیت خواب برای داشتن پوستی درخشان و شفاف بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد و از طرف دیگر کمبود خواب روی پوست شما تاثیر منفی می‌گذارد.

برای کمک به ترمیم پوست و جلوگیری از مشکلات ناشی از آن، حداقل 8 ساعت خواب با‌کیفیت در شبانه روز داشته باشید.

استفاده منظم از ضد‌آفتاب را فراموش نکنید

اگر داشتن پوست شفاف و سالم برایتان مهم است، استفاده از ضد‌آفتاب اولین قدم برای این هدف است. چرا‌که ضدآفتاب پوست شما را در‌برابر آفتاب‌سوختگی و آسیب‌های ناشی از خورشید محافظت می‌کند. آفتاب‌سوختگی باعث ایجاد قرمزی، پوسته پوسته شدن پوست شده و درخشش پوست را از بین می‌برد و حتی به بروز انواع سرطان منجر می‌برد.

اشعه فرابنفش خورشید یکی از عوامل اصلی ایجاد و افزایش کک و مک است و با استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب می‌توانید از بروز کک و مک جلوگیری نمایید. اگر روی پوست شما علائم کک و مک ظاهر شده است بهتر است با مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر نسبت به از بین بردن کک و مک صورت و بدن اقدام نمایید. قیمت لیزر کک و مک صورت بسته به محل کک و مک، تجربه پزشک و نوع دستگاه لیزر متفاوت است.

استفاده مداوم از کرم ضد‌آفتاب به‌عنوان یک روتین پوستی مناسب را فراموش نکنید؛ زیرا استفاده آن باعث کاهش علائم اولیه پیری، خطوط ریز و جلوگیری از بروز لک‌های تیره پوستی خواهد شد.

روتین پوستی روزانه متناسب با پوست برای داشتن پوست شفاف چیست؟

هفته‌ای یک‌بار از کرم و ماسک لایه‌بردار استفاده کنید

هفته‌ای یک الی دو‌بار لایه‌برداری ملایم پوست به‌کم کرم و ماسک لایه‌بردار به جلوگیری از تجمع سلول‌های مرده پوست، مواد زائد و چربی اضافی کمک می‌کند. آلودگی‌ها و تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کند و منجر‌به ایجاد جوش، آکنه و لک شود.

اسکراب و لایه‌برداری ملایم پوست و خلاص شدن از شر سلول‌های مرده، برای داشتن پوست شفاف ضروری است.

پوستی شفاف و درخشان با انجام روش‌های زیبایی در کلینیک الف

در این مقاله بهترین روتین پوستی روز و شب را به شما ارائه کردیم. ابتدایی‌ترین کارها برای داشتن پوستی صاف و شفاف مصرف و نوشیدن آب و سبزیجات و مواد‌غذایی سالم است که باید در کنار این اقدامات، استفاده مداوم از کرم‌های ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و اسکراب‌ها را فراموش نکنید.

حال اگر به‌دنبال یک راه سریع و ماندگار برای رسیدن به پوستی شفاف و جوان هستید؛ هایفوتراپی و لیزر‌تراپی پوست صورت، یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و درخشان شدن پوستتان است. کلینیک الف با بهره‌مندی از بهترین دستگاه‌های نوین این خدمات زیبایی را به بهترین شکل خدمت شما ارائه می‌دهند. برای اطلاعات کامل‌تر برای دستیابی به پوست درخشان، شفاف و سالم با شماره‌های درج شده در سایت الف تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان این مرکز تخصصی بهره‌مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر