عدم اعطای هر گونه نهاده به برنج کاران کرمانشاهی/کشت برنج در مناطق معتدل و سرد ممنوع است

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هیچ گونه نهاده ای از سوی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به کشاورزانی که در این استان اقدام به کشت برنج کنند اعطا نمی‌شود.

عدم اعطای هر گونه نهاده به برنج کاران کرمانشاهی/کشت برنج در مناطق معتدل و سرد ممنوع است

فرهاد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: کشت برنج بر اساس مصوبات هیئت وزیران و شیوه نامه های اجرایی آن از سال زراعی 98 به غیر از استان های گیلان و مازندران ممنوع شده است و در این راستا در استان ها کارگروه سازگاری با کم آبی به ریاست معاونت عمرانی استانداری و دبیری امور آب و سایر ادارات ذیربط تشکیل و بر این فرایند نظارت می کنند.

وی افزود: بر اساس مصوبات این کارگروه در سطح استان به غیر از شهرستان های مرزی که بر اساس الگوی کشت ابلاغی می توانند در سطح مصوب با استفاده از آب های مرزی اقدام به کشت کنند، در سایر مناطق استان بخصوص مناطق معتدل و سرد استان کشت این محصول ممنوع است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای این ممنوعیت جهاد کشاورزی با استفاده از صدا و سیمای کرمانشاه، ابلاغ به شورا ها و دهیاران و فضای مجازی و پیامک و ... اطلاع رسانی لازم را انجام داده است.

شریفی گفت: همچنین سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه اسامی کشاورزانی که مبادرت به کشت این محصول کرده اند سرشماری لازم را انجام داده و به کارگروه شهرستانی و امور آب برای تصمیم گیری در نحوه برخورد با این کشاورزان و مزارع ارسال می شود.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: علت مخالفت با کشت این محصول یکی به دلیل ناپایداری ذخایر آبی استان است که به علت خشکسالی های ممتد سنوات قبل سطح آب های زیرزمینی استان به شدت کاهش یافته است و برداشت بیش ازحد ممکن است به فرونشست اراضی استان منجر شود و دلیل دوم این است که به علت آب بری بالای این محصول که بصورت کشت دوم هم انجام می‌شود حق بسیاری از کشاورزان دیگر که کشت های بهاره معمول داشته ضایع می‌شود و باعث نارضایتی شدید این کشاورزان خواهد شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر