عطوان: نتانیاهو باید پاسخ دندان‌شکن دریافت کند/ ترور شهیدان هنیه و فواد شکر بی‌پاسخ نمی‌ماند

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با تاکید بر اینکه جنایات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخی دندان شکن دریافت نکند، به جنایت و جنگ ادامه خواهد داشت، گفت که ایران و حزب الله لبنان ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

عطوان: نتانیاهو باید پاسخ دندان‌شکن دریافت کند/ ترور شهیدان هنیه و فواد شکر بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرآنلاین عطوان با اشاره به تداوم کشتارهای روز شنبه رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت: این آخرین کشتار نخواهد بود و چه بسا کشتارهای خونین‌تری در راه باشد، تا زمانی که اعراب به محکومیت اکتفا و جامعه جهانی فقط ابراز هراس می کنند. نتانیاهو بسیار خرسند است که احدی جلودار او نیست و به شیوه ای که می فهمد، با او برخورد نمی کنند.

به نقل از ایرنا وی افزود: استراتژی نتانیاهو روشن است و آن سرعت بخشیدن به کشتار جمعی و دیکته کردن خواسته هایش بر ساکنان غزه است. نتانیاهو به ساکنان غزه می گوید، «شما جز مرگ بر اثر گرسنگی یا موشک یا کوچ کردن و ترک سرزمین راهی دیگر ندارید و هر آنچه در زیر زمین و روی آن از گاز، نفت و سواحل زیبا و موقعیت راهبردی است، از آن ما است. ما صاحبان این سرزمین هستیم و شما بیگانه و بیشتر اعراب با ما همراه هستند».

عطوان تصریح کرد: نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ است و هرگز زیر بار توقف آن نخواهد رفت، مگر در صورتی که مجبور شود و آن هم با هدف قرار دادن تل آویو، حیفا، عکا، نهاریا، صفد و دیمونا با موشکهای نقطه زن و صدها پهپاد انتحاری. تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد و بازدارندگی ایجاد نشود، این فجایع تداوم خواهد داشت.

سردبیر رای الیوم ادامه داد: نتانیاهو هنیه را در قلب تهران و فواد شکر را در مرکز ضاحیه بیروت هدف قرار داد، بندر الحدیده را به آتش کشید و ما همچنان منتظر واکنش هستیم و امیدواریم که طولانی نشود.

وی به برگزاری نشست نتانیاهو و وزیرانش در زیر زمین، لغو پروازهای فرودگاه بن گورین، فرار بیش از یک میلیون نفر از فلسطین اشغالی به مکان امن در غرب، آوارگی شمار زیادی در هتلها و چادرها و نیز درهم شکستن شوکت ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی، برداشتن شدن نقاب از چهره ددمنشانه و شینع این رژیم برای جهانیان و آشکار شدن ماهیت تجاوزکارانه آن اشاره کرد.

عطوان بیان کرد: غرب منافق به سرکردگی آمریکا با کمک چهار میلیارد دلاری به نتانیاهو پاداش می دهد و او را به تداوم کشتار و ترور و بالابردن آمار قربانیان تشویق می کند و از ایران، لبنان و یمن می خواهد که خویشتنداری کنند و دست به واکنش انتقام جویانه نزنند. ما از مقاومت فلسطین به رهبری «یحیی السنوار» می خواهیم که در دام دروغ های غرب و آمریکا نیفتد و همه تماس ها با میانجی گران عرب را متوقف کند و این بهترین پاسخ به نمایش مضحک تحت لوای آمریکا به منظور مخفی نگاه داشتن شراکت مستقیم آمریکا در کشتار مردم غزه و گرسنه نگه داشتن آنها تاسرحد مرگ است.

وی اضافه کرد: در پایان خطاب به کسانی که از گسترش جنگ و به حرکت درآمدن ناوهای آمریکایی، در هراسند، می گوییم که اندکی به عقب برگردید، به ویژه به افغانستان که آمریکا شکست خورد و مجبور به فرار حقارت آمیز از فرودگاه کابل شد، یا سومالی که نیروهای آمریکایی مجبور به فرار از آن شدند. عراق و مقاومت آن را هم فراموش نکنید که بزرگترین ضربه را به آمریکا زد و آن را مجبور به فرار کرد. همچنین ویتنام و کوبا را فراموش نکنید و به یاری خدا از سوریه که به زودی انجام خواهد شد. غزه قدمتی هشت هزار ساله دارد و عمر اسرائیل از هشتاد سال در بهترین حالت فراتر نمی رود و از این رو اولی پیروز و دومی شکست خواهد خورد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر