توقیف ۴۷۰ خودرو اتباع بیگانه فاقد گواهینامه در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به موضوع خودروهای شوتی در جاده‌ها و معابر عمومی از توقیف ۴۷۰ خودرو که راننده آن‌ها اتباع بیگانه غیر مجاز فاقد گواهینامه و مدارک معتبر بوده اند خبر داد.

توقیف  470 خودرو اتباع بیگانه فاقد گواهینامه در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  سردار ناصر فرشید در کنفرانس خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز در دستور است ، به موضوع خودروهای شوتی در جاده ها و معابر عمومی نیز اشاره کرد و از توقیف 470 خودرو که راننده آنها اتباع بیگانه غیر مجاز فاقد گواهینامه و مدارک معتبر بوده اند در سطح خبر داد.

وی اظهار داشت : 850 هزار تماس از ابتدای امسال با مرکز فوریت های پلیس صورت گرفته که افزایش 10 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد؛ 36 درصد این تماس ها عملیاتی شده یا به تعبیری روزانه 2100 تماس عملیاتی شده که 40 درصد تماس ها در مرکز استان بوده است.

سردار فرشید با اشاره به کشف بیش از 13 تن انواع مخدر که شامل  85 درصد تریاک و 7 درصد شیشه ، هرویین و مرفین که از مرزهای شرقی وارد استان شده است بوده است ، افزود : در موضوع مواد مخدر صنعتی افزایش کشف داریم که آثار مخربی دارد.

او دستگیری خرده فروشان مواد مخدر را شامل 16 درصد افزایش رشد برشمرد و اعلام کرد : جمع آوری معتادین متجاهر نیز 5 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه به کاهش 12 درصدی وقوع سرقت از ابتدای امسال اشاره داشت و گفت : 39 درصد جرایم در کرمان ، 10 درصد در رفسنجان ، 8 درصد در سیرجان ، 7 درصد جیرفت و 6 درصد مربوط به بم بوده است ؛ 55 درصد سرقت ها خرد است و 15 درصد سرقت ها مربوط به قطعات و محتویات داخل خودرو بوده است.


او به کشف 4 میلیون و  530 هزار لیتر سوخت قاچاق در سالجاری اشاره کرد و گفت : با رشد 28 درصدی افزایش کشفیات مواجه هستیم.

وی با موضوع تصادفات اشاره کرد اعلام کرد : فوتی های تصادفات نسبت به سال قبل کاهشی بوده است ؛ بیش از 7700 مورد تصادف داشتیم که 64 درصد در شهرها رخ داده است.

سردار فرشید گفت : در مجموع تصادفات 6600 مجروح داشتیم که 61 درصد در شهرها بوده‌ که میزان مجروحین در شهرها روزانه 31 نفر و در  جاده ها 19 نفر بوده است.

او بیان داشت : در مجموع 400 نفر فوتی داریم که 85 درصد مربوط به جاده ها است که می شود روزی 3 نفر.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه به متخلفین اجازه نمی دهیم آرامش دیگران را به هم بزنند گفت : در خصوص اعمال قانون راهنمایی و رانندگی در استان 250 هزار اعمال قانون در حوزه شهری داشتیم که 374  هزار اعمال قانون در کل معابر شهری استان انجام گرفته است.

وی توقف 5200 خودروی متخلف در جاده های شمال استان و نیز توقف 600 خودرو در جاده های جنوب استان کرمان را نیز اعلام کرد.

او در مورد اعمال قانون های راهنمایی و رانندگی نیز گفت : ٦٠٢  هزار جریمه در جاده های شمال استان و 402 هزار جریمه در جنوب استان صورت گرفته است.

وی به وقوع 1600 جرم در فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود : در این میزان 19 درصد افزایش وقوع داریم که 37 درصد آن کلاه برداری و 36 درصد برداشت اینترنتی غیرمجاز بوده است که بیش از 29 میلیارد تومان صورت گرفته است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر