امسال طلا تا چه قیمتی بالا می رود؟

اگر بگوییم طلا و سکه از اصلی‌ترین کالاها برای سرمایه‌گذاری هستند، بیراه نگفته‌ایم. از این رو اطلاع و حتی پیش‌بینی قیمت این کالای گران‌بها تا حدی بسیار زیادی در تصمیم‌گیری شما مؤثر است.

امسال طلا تا چه قیمتی بالا می رود؟

این روزها بحث طلا و سکه حسابی گرم است؛ درست مانند دمای هوا! 

اگر بگوییم طلا و سکه از اصلی‌ترین کالاها برای سرمایه‌گذاری هستند، بیراه نگفته‌ایم. از این رو اطلاع و حتی پیش‌بینی قیمت این کالای گران‌بها تا حدی بسیار زیادی در تصمیم‌گیری شما مؤثر است. احتمالاً شما هم با سؤالاتی از قبیل قیمت طلا تا چه حدی بالا می‌رود؟ روند تغییر قیمت طلا در 1403 به چه شکل خواهد بود؟ و آیا خرید طلا سود آور است یا خیر؟ روبه‌رو شده‌ اید. اگر این‌طور است این نوشته دقیقاً برای شماست!

قیمت طلا و سکه در سال 1403 با توجه به رشد اونس جهانی در حال رشد خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا در 1403

امسال طلا تا چه قیمتی بالا می رود؟

اگر قصد دارید سرمایه خود را بر روی طلا یا سکه بگذارید اطلاع از قیمت حدودی طلا حداقل تا پایان سال جاری از ضروریات است. 

افزایش یا کاهش قیمت طلا در 1403 ناشی از موارد بسیار زیادی نه‌تنها در سطح کشور بلکه بین‌المللی است. 

میزان تقاضا برای خرید، اونس جهانی، قیمت دلار آمریکا، بازار بورس، بحران‌های جهانی تنها بخش کوچکی از عوامل مؤثر بر قیمت طلا هستند. 

بااین‌وجود و با توجه به افزایش حدودی 1 میلیون تومانی هر گرم طلا نسبت به سال 1402 و همچنین بالا رفتن قیمت طلا از ابتدای امسال به نظر می‌رسد روند صعودی قیمت طلا تا پایان 1403 ادامه داشته باشد.

با توجه به نمودار افزایشی قیمت طلا تا پایان هر سال و بر اساس پیش‌بینی‌ تحلیل‌گران مسائل اقتصادی ممکن است قیمت طلا تا پایان امسال به حدود 4 میلیون تومان هم برسد.

بااین‌حال نمی‌توان نرخ دقیقی را برای قیمت طلا تا پایان سال 1403 تعیین کرد!

 افزایش قیمت طلا؛ کذب یا واقعیت!

خبر افزایش نرخ طلا معمولاً با هر تغییر سیاسی یا اقتصادی در داخل یا خارج از کشور به گوش می‌رسد. عده‌ای در واکنش به تغییر قیمت و تحت تأثیر تصمیمات احساسی سریعاً اقدام به خرید طلا یا سکه می‌کنند تا در این رقابت برنده‌شده و طلای بیشتری را از آن خود کنند. 

اجازه دهید بگویم همین یورش شما به سمت خرید، با افزایش قیمت طلا تا حد بسیاری ارتباط مستقیم دارد. همان‌طور که گفته شد عوامل مختلفی بر قیمت طلا اثر دارند، ازاین‌رو تغییر در قیمت این فلز طلایی بی‌جهت اتفاق نمی‌افتد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت طلا 

امسال طلا تا چه قیمتی بالا می رود؟

عده‌ای تصور می‌کنند که افزایش قیمت طلا تنها و تنها علل داخلی دارد و یک‌شبه اتفاق می‌افتد. اما این‌طور نیست. افزایش قیمت این فلز زیبای دوست‌داشتنی علاوه بر حوادث درونی تا حد بسیار زیادی متأثر از عوامل خارجی و جهانی است! 

تحولات سیاسی 

یکی از مهم‌ترین عوامل خارجی که مؤثر برافزایش ارزش طلاست تحولات سیاسی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است. بدون شک و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 1403 شاهد تغییر نرخ دلار خواهیم بود که این خود عاملی بر تغییر قیمت طلا و سکه است. رابطه قیمت طلا و دلار آمریکا معکوس است. زمانی که ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای دنیا افزایش می‌یابد، قیمت طلا باتوجه‌به دلار آمریکا رو به کاهش می‌رود.

بحران های منطقه 

تنش‌ها و کشمکش‌هایی که در خاورمیانه رخ می‌دهد نرخ طلا و نفت را دستخوش تغییر می‌کند. این امر اغلب ناشی از تغییرات در معادلات و معاملات بازار است.  

عوامل اقتصادی 

بدیهی‌ست که برخی عوامل اقتصادی داخلی نه‌تنها بر قیمت سکه و طلا بلکه بر روند تغییر قیمت کالاهای اساسی زندگی تأثیرگذار هستند. 

مهم‌ترین عاملی که بر پیش‌بینی قیمت طلا در 1403 باید در نظر گرفت نرخ تورم است که به نظر می‌رسد تا پایان سال به حدود 45 درصد هم برسد! 

کاهش ارزش پول

حقیقت این است که هنگامی بانک مرکزی یک کشور به هر علتی در وضعیت نابسامانی قرار می‌گیرد، ارزش پول کشور پایین می‌آید. در این زمان مردم به خرید کالاهای ارزشمندی مانند طلا روی می آورند و آن را بر نگه‌داری پول نقد به‌طور بی‌مصرف یا قراردادن پول در بانک ارجح می‌دانند. این حجمِ برای خرید طلا باعث بالا رفتن تقاضا و افزایش قیمت آن می‌شود.

خلوص طلا 

امروزه طلا در دو نوع طلای 18 عیار و 24 عیار در بازار یافت می‌شود. به همین جهت اینکه انتخاب شما کدام‌یک از این دودسته و یا احتمالاً عیارهای دیگر طلا باشد بر قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود. پرواضح است که خرید طلا با عیار بالاتر و خلوص بیشتر قیمت بیشتری خواهد داشت.

اجرت ساخت طلا

 یکی دیگر از مواردی که در قیمت نهایی طلای خریداری‌شده نقش دارد اجرت ساخت و مالیات است. مالیات بر روی طلا و جواهر در 1403 هم مانند پارسال همان 9 درصد است که بر روی نرخ طلا اضافه می‌شود. 

اجرت ساخت طلا اما در همه اقلام یکسان نیست و با توجه به شکل و شمایل و میزان کاری که بر روی جنس انجام‌شده متفاوت است. طبیعتاً اجرت ساخت یک انگشتر رینگ ساده با گردن بدی تراش‌خورده و ترکیب‌شده با برلیان متفاوت خواهد بود. 

خرید طلا در 1403؛ پیشنهادی هوشمندانه!

امسال طلا تا چه قیمتی بالا می رود؟

با نگاهی به روند تغییر قیمت طلا در سال‌های گذشته تا به امروز همواره شاهد رشد قیمت طلا بوده‌ایم. گمان نمی‌کنم کسی از خرید طلا پشیمان باشد یا ضرر کرده باشد. هنگام سرمایه‌گذاری‌های کوچک همیشه این شک وجود دارد طلا، سکه، دلار و یا ارز دیجیتال کدام‌یک می‌تواند انتخاب بهتری باشد؟!

خرید ارز دیجیتال یا دلار ممکن است کمی نیاز به تخصص داشته باشد و هر فردی را مجاب به خرید نکند؛ اما در خصوص طلا داستان متفاوت است. طلا وسیله‌ای است که همه ما با آن آشنا هستیم و احتمالاً و حداقل یک‌بار هم که شده در طول زندگی‌مان آن را داشته‌ایم یا خریداری کرده‌ایم.

در سال‌های اخیر و پیشروی کسب‌وکارها به‌سوی خرید غیرحضوری، خرید آنلاین طلا هم جای خود را به‌خوبی در میان خریداران پیدا کرده است. افراد بسیاری به‌جای گذراندن زمانی زیاد در بازارهای طلا، به خرید آنلاین طلا اعتماد کرده و با گشت و گزاری کوتاه در سایت‌های معتبر فروش طلا، بهترین را انتخاب می‌کنند. البته باید اعتراف کنیم که صنعت طلا و جواهرسازی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و می‌توانیم آن را قابل‌رقابت با نمونه‌های اروپایی بدانیم.

در آخر و به جهت توصیه؛ اگر هدف شما از خرید طلا بیشتر سرمایه‌گذاری است تا استفاده، پیشنهاد می‌کنیم به سمت طلاهای دست‌دوم و یا آب‌شده بروید. در این موارد اجرت ساخت کمتری پرداخت می‌کنید یا گاها طلاهای دست‌دوم بدون اجرت به فروش می‌رسند و قابلیت نقدشده‌گی بهتری دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر