رییس‌ ایرانی توییتر در برابر ایلان ماسک قرار گرفت!

«امید کردستانی» که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ رئیس هئیت مدیره توییتر بود و تا زمانی که «ایلان ماسک» در سال ۲۰۲۲ این شرکت را خریداری کرد، در هیئت مدیره حضور داشت، از ایکس به دلیل عدم پرداخت ۲۰ میلیون دلار سهام‌ خود شکایت کرده است.

رییس‌ ایرانی توییتر در برابر ایلان ماسک قرار گرفت!

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دیجیاتو، پس از اینکه ایلان ماسک توییتر را که اکنون ایکس نام دارد، خرید، این شرکت از پرداخت سهام امید کردستانی خودداری کرده است. طبق شکایتی که در دادگاه عالی کالیفرنیا ارائه شده است، ایکس می‌خواهد از هفت سال خدمت آقای کردستانی بدون پرداخت حق‌وحقوق به او بهره ببرد.

شکایت رئیس سابق توییتر از ایکس

امید کردستانی براساس این شکایت، یک شغل پردرآمد در گوگل را ترک کرد تا به توییتر بپیوندد، که به او دستمزدی بسیار پایین‌تر معادل فقط 50 هزار دلار پیشنهاد داده بود، اما این معامله با اعطای سهام جبران می‌شد. مبلغ این سهام بالغ بر 20,112,000 دلار است و قرار بود زمانی که ماسک توییتر را بخرد و هیئت مدیره را جایگزین کند، پرداخت شود. اما طبق این دادخواست، ایکس تاکنون این مبلغ را پرداخت نکرده است.

در سال 2015، هیئت مدیره توییتر از امید کردستانی خواست تا مدیرعامل این شرکت شود. در آن زمان، «جک دورسی»، یکی از بنیان‌گذاران توییتر، به عنوان مدیرعامل موقت آن فعالیت می‌کرد، اما هیئت مدیره نگران بود که توجه او بین این شبکه اجتماعی و شرکت مالی‌اش، اسکوئر تقسیم شود.

آقای کردستانی موافقت کرد که به مدیریت شرکت کمک کند، اما نه به عنوان مدیرعامل. در عوض، او نقش رئیس هیئت مدیره را برعهده گرفت و آقای دورسی را که مدیرعامل دائمی شد، راهنمایی کرد. در سال 2020 نیز کردستانی سمت خود را ترک کرد و کرسی عادی هیئت مدیره را برعهده گرفت.

در سال 2022، زمانی که ماسک توییتر را خرید، کردستانی صاحب 800 هزار سهام به ارزش بیش از 20 میلیون دلار بود. در شکایت آقای کردستانی آمده است که طبق قراردادی که ماسک برای خرید این شرکت امضا کرد، این مبلغ باید ظرف پنج روز پس از بسته‌شدن قرارداد پرداخت می‌شد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر