هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران/ جزییات

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان خبر داد.

هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران/ جزییات

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار رقیق در ساعات بعد از ظهر با افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز سه شنبه (21 تا 23 مرداد) به‌ویژه امشب در ساعات بعد از ظهر تا شب در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان، گاهی وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک، با احتمال انتقال موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار افزایش بعضی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است. طی این مدت در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای 43 درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (22 مرداد) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای 29 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (23  مردادماه) صاف تا قسمتی ابری،‌از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد  شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران  با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از بعد از ظهر یکشنبه تا پایان صبح چهارشنبه وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید با خیزش گرد و خاک، کاهش موقت دید و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه امروز و سه شنبه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وقوع رعد و برق و رگبار باران نیز در پاره‌ای نقاط شمالی و غربی استان دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و گاهی گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوای استان و شعاع دید ،گاهی رگبار و رعد و برق در پاره‌ ای نقاط شمالی و غربی استان به
ویژه در شمال فیروزکوه و دماوند و لواسان و آبعلی و میگون دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای در نیمه جنوبی و غربی به خاطر خیزش گرد و خاک و در نواحی کوهستانی شمالی به دلیل لغزندگی موقت جاده‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع هنگام وزش باد، احتیاط در انجام امور عمرانی استفاده از ماسک بهداشتی در مناطق مستعد گرد و خاک به‌ویژه برای بیماران قلبی و تنفسی اطفال و سالمندان توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر