رفع فیلتر اینستاگرام در ترکیه

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، از رفع فیلتر اینستاگرام پس از مدت بسیار کوتاهی از مسدودشدن این شبکه‌ی اجتماعی در این کشور خبر داد.

رفع فیلتر اینستاگرام در ترکیه

به گزارش خبرآنلاین، اورال‌اوغلو در این پست گفت که پس از مذاکره‌ی دولت ترکیه با مقام‌های اینستاگرام و دریافت قول همکاری این شبکه‌ی اجتماعی برای پیگیری خواسته‌های دولت درباره‌ی جرائم مختلف و سانسورهای اعمال‌شده بر کاربران، تصمیم گرفتیم که اینستاگرام را رفع فیلتر کنیم.

بر اساس گزارش دیجیاتو، به‌ادعای اورال‌اوغلو، اینستاگرام از ساعت 10 امشب به‌وقت‌ تهران به‌طور کامل رفع فیلتر شده است؛ اما براساس داده‌های نت‌بلاکس، گویا هنوز بخش زیادی از مردم ترکیه به اینستاگرام دسترسی ندارند.

اینستاگرام جمعه هفته‌ی گذشته در ترکیه فیلتر شد. دولت رعایت‌نکردن قوانین و مقررات ترکیه و نادیده‌گرفتن حساسیت‌های عمومی این کشوررا به‌عنوان دلیل مسدودکردن این شبکه‌ی اجتماعی مطرح کرد.

ترکیه ضمن محکوم‌کردن حملات اسرائیل به غزه، خواستار آتش‌بس فوری شد و از آنچه حمایت بی‌قیدوشرط غرب از اسرائیل خوانده بود، انتقاد کرد. پس از ترور اسماعیل هنیه نیز، یکی از مقام‌های ارشد ترکیه در پست‌های مختلفی در اینستاگرام، این واقعه را تسلیت گفت؛ اما اینستاگرام این پست‌ها را مسدود کرد. همین اتفاق یکی از دلایلی است که اینستاگرام را پای میز مذاکره با دولت ترکیه کشاند.

پس از فیلترشدن اینستاگرام در ترکیه، موجی از اعتراض کاربران و مشاغل کوچکی به‌راه افتاد که ازطریق این پلتفرم به مشتریان خود دسترسی داشتند. ترکیه با بیش از 57 میلیون کاربر پس از هند، ایالات متحده، برزیل و اندونزی در رتبه‌ی پنجم جهان ازنظر تعداد کاربران اینستاگرام قرار دارد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر