پزشکیان: اعمال استانداردهای دوگانه از سوی آمریکا موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده

در تماس تلفنی «شارل میشل» رئیس شورای اروپا با دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، دو طرف درباره مناسبات ایران و اروپا، راهکارهای از سرگیری مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ایی و بحران ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات تروریستی ان در منطقه تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور گفت: اعمال استانداردهای دوگانه از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی موجب گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی در ارتکاب ترور و جنایت فجیع در غزه و همینطور کشورهای منطقه شده و صلح و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش به خطر انداخته است.
 
به گزارش ایرنا، در تماس تلفنی «شارل میشل» رئیس شورای اروپا با دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، دو طرف درباره مناسبات ایران و اروپا، راهکارهای از سرگیری مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ایی و بحران ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات تروریستی ان در منطقه تبادل نظر کردند.
 
رئیس جمهور در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح، آرامش و ثبات در همه جهان و برای همه ملت‌ها بوده و معتقد است هر روندی و در هر نقطه‌ای از جهان که این ارزش‌ها را به مخاطره بیندازد باید متوقف شود، افزود: اعمال استانداردهای دوگانه از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی موجب گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی در ارتکاب ترور و جنایت فجیع در غزه و همینطور کشورهای منطقه شده و صلح و امنیت منطقه و جهان را از بیش از پیش به خطر انداخته است.
 
پزشکیان همچنین در واکنش به ابراز تمایل رئیس شورای اروپا برای از سرگیری گفت وگوها درباره توافق هسته‌ای، وجود اعتماد و تامین منافع متقابل را اساس توافق دانست و افزود: اگر دو طرف به همه تعهدات خود عمل کنند و اعتماد ایجاد شود، علاوه بر احیای توافق هسته‌ای می‌توان درباره دیگر مسائل فیمابین نیز گفت وگو کرد.
 
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت تثبیت نظم چند قطبی در جهان، سیاست‌ها و اقدامات آمریکا در اعمال فشار به کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای محروم کردن آنها از همه حقوق و منافع خود را تلاش آمریکا برای جلوگیری از تثبیت نظم جدید جهانی و از موانع تحقق ثبات و آرامش در جهان دانست.
 
رئیس شورای اروپا نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابراز امیدواری برای آغاز مسیر تعامل موثر ایران و اتحادیه اروپا بر پایه تامین منافع متقابل و رفع موانع تعامل گسترده‌تر فی مابین، بر تمایل کشورهای اروپایی برای ارتقای سطح روابط با ایران تأکید کرد.
 
شارل میشل درباره وقایع غزه هم بر رعایت حقوق انسان‌دوستانه، توقف حملات، برقراری آتش‌بس و امدادرسانی گسترده به مردم غزه و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تأکید کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر