درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

مشکلات زناشویی در مردان و اختلال عملکرد جنسی شیوع بسیار زیادی در مردان بالای ۴۰ سال دارد. این مشکلات می‌ توانند باعث ایجاد مسائل مختلف عاطفی مثل افسردگی، عدم اعتماد به‌ نفس یا اعتماد به‌ نفس پایین شوند.

درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

مشکلات زناشویی در مردان و اختلال عملکرد جنسی شیوع بسیار زیادی در مردان بالای 40 سال دارد. این مشکلات می‌ توانند باعث ایجاد مسائل مختلف عاطفی مثل افسردگی، عدم اعتماد به‌ نفس یا اعتماد به‌ نفس پایین شوند. مشکلات این‌ چنینی معمولاً در اثر بیماری‌ های زمینه‌ ای یا روحی، بیماری قلبی و عروقی، اضطراب، فشارخون بالا و مشکلات مربوط به غده پروستات به وجود می‌ آیند که باید برای درمان آن‌ ها به متخصص اختلالات جنسی مردان یا اورولوژیست مراجعه شود. با درمان اندام جنسی و روش‌ های دیگر می‌ توان بسیاری از مشکلات جنسی در مردان را درمان کرد. جهت آشنایی بیشتر با مشکلات زناشویی در مردان و درمان آن توسط متخصص در ادامه همراه ما باشید.

مشکلات زناشویی و اختلالات جنسی در مردان

بسیاری از مردان با مشکلات و اختلالات جنسی مواجه می‌ شوند. برخی از این اختلالات شامل موارد زیر هستند:

  • اختلال نعوظ
  • تاخیر در انزال
  • درد جنسی و درد مزمن لگن
  • پایین بودن میل جنسی

در این‌ جا باید یادآور شویم که در تشخیص این مشکلات چکاپ‌ های دوره‌ ای نقش بسیار مهمی دارند و در تشخیص و درمان به‌ موقع کمک خواهند کرد. در ادامه هر کدام از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

درد جنسی و درد مزمن لگن

برخی از مردان در طی دوران زندگی خود دچار درد لگن، پروستاتیت مزمن یا درد ناشی از انزال خواهند شد. در برخی موارد این مشکل مربوط به عفونت یا التهاب است. برای مدیریت درد توسط متخصص باید شرایط بیمار ارزیابی شود تا بتوان متناسب با وضعیت او روش درمانی مناسب را انتخاب کرد.

اختلال نعوظ

این مشکل به عنوان یک ناتوانی جنسی شناخته می‌ شود که در طی آن فرد نمی‌ تواند رابطه جنسی کامل را حفظ کند. مردان در هر سنی ممکن است به این مشکل دچار شوند اما اغلب در اواسط زندگی به بعد شیوع پیدا می‌ کند. به‌ طور کلی باید بدانید که 50 درصد از مردان بالای 40 سال در حفظ نعوظ مشکل دارند. این اختلال در اغلب مردان مبتلا به دیابت، فشارخون بالا، بیماری عروق کرونر قلب و افراد مبتلا به سرطان پروستات یا سایر سرطان‌ های لگن ایجاد می‌ شود. بسیاری از افراد تأثیر این مشکل در روح و روان را دست‌ کم می‌ گیرند. در حالی‌ که می‌ تواند به‌ طور مستقیم در اعتماد به‌ نفس و عزت‌ نفس مرد تأثیر داشته باشد.

پایین بودن میل جنسی

تقریباً 15 درصد از مردان میل جنسی کمی دارند. معمولاً به‌ خاطر وجود سایر مسائل جنسی مثل، اختلال نعوظ یا مشکلات رابطه ایجاد می‌ شود. ولی ممکن است در بسیاری از موارد هیچ دلیل دیگری برای آن نتوان پیدا کرد. اگر تحت نظر یک متخصص شرایط بیمار ارزیابی شود، می‌ توان عوامل روانشناختی و پزشکی را شناسایی کرد و میل جنسی را در فرد افزایش داد.

تاخیر در انزال

یکی از مشکلات نا امید کننده برای مرد و شریک زندگی او تأخیر در انزال است. حدوداً 3 درصد از مردان این مشکل را تجربه می‌ کنند که می‌ توان با تجویز دارو و شناسایی عوامل روانشناختی و رابطه‌ ای آن را درمان کرد.

انزال زودرس

این مشکل در مردان باعث ناتوانی در به تأخیر انداختن انزال است. به طوری‌ که تجربه جنسی مرد شریک زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. طبق گزارشاتی که تا به‌ حال اعلام شد دو سوم مبتلایان توجه زیادی به این مسئله ندارند اما یک‌ سوم دیگر برای برطرف شدن و درمان حرفه‌ ای آن اقدام می‌ کنند. این مشکل هم در جوانان و هم در مردان مسن به وجود می‌ آید.

درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

برای درمان مشکلات زناشویی به چه پزشکی مراجعه شود؟

بسیاری از افراد هنوز هم نمی دانند برای برطرف کردن مشکلات زناشویی در مردان باید به چه متخصصی مراجعه کنند. برای مشکلات مردان باید به متخصص اورولوژی مراجعه شود. در مراحل اولیه درمان سنگ‌ بنای ارزیابی ناتوانی جنسی شامل گرفتن شرح حال از بیمار و همسرش، معاینه فیزیکی و درخواست آزمایش های مختلف است. بیمار موظف است که در شرح حال مدت بیماری، چگونگی شروع آن، میزان نعوظ صبحگاهی، وجود عصبانیت، استرس و افسردگی، اضطراب وجود یا عدم وجود خودارضایی، نحوه ارتباط بین فردی با همسرش، میزان علاقه فرد به همسرش و نحوه برخورد همسر بیمار با وی ذکر خواهد شد. مشکلات زناشویی و جنسی در مردان می‌ تواند خفیف، متوسط و شدید باشد که بهتر است در مراحل اولیه درمان شود.

مراجعه به پزشک

برای درمان مشکلات زناشویی در مردان روان‌ درمانی و بررسی های فیزیکی نقش بسیار مهمی دارد. در این زمینه متخصص اورولوژی، روانپزشک و سکس تراپیست کمک خواهند کرد تا آسیب‌ های روحی، ترس، اضطراب و مشکلات روحی و جسمی برطرف شوند. در جلسات درمانی مشکلات جنسی بیماران بیان خواهد شد و متخصص می‌ تواند مسیر درمان را انتخاب کند. دکتر سید حمیدرضا آرزه گر جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری در این زمینه به شما کمک خواهند کرد تا یک رابطه جنسی ایده‌ آل داشته باشید.

درمان مشکلات زناشویی در مردان توسط متخصص

تماس با مطب دکتر سید حمیدرضا آرزه گر

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار سرو غربی، نبش خیابان بخشایش، ساختمان پزشکان سرو
تلفن تماس: 02188850781 – 09903114878
آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.arezegar_urologist
آدرس سایت https://drarezegar.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر